גנטיקה

חיסון ילדים עם חסר מטבולי מולד נראה בטוח (מתוך Pediatrics)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון אפריל של כתב העת Pediatrics עולה כי חיסון ילדים עם חסר מטבולי מולד נראה בטוח. שיעור ילדים אלה המקבלים את החיסונים המומלצים דומה לשיעור בילדים בריאים.

ילדים עם הפרעות מטבוליות מולדות מהווים קבוצת סיכון למחלות הניתנות למניעה על ידי חיסונים. במחקר זה בדקו החוקרים את הבטיחות של חיסונים באוכלוסיה זו. החוקרים בדקו רשומות של 77 ילדים אשר נולדו עם הפרעות מטבוליות בהשוואה לרשומות של מעל 1500 ילדים בריאים כקבוצת ביקורת, בשאלת שיעור החיסונים וכן תופעות לוואי באוכלוסיה זו.

החוקרים מצאו שיעור דומה של חיסונים בגיל שנתיים בין שתי הקבוצות. לא נמצא רישום על איחור בחיסונים המומלצים במהלך השנה הראשונה לחיים בקבוצת הילדים עם הפרעות מטבוליות. החוקרים לא מצאו עליה בשיעור הפניות לחדר מיון או האשפוזים במהלך 30 ימים לאחר חיסון בקבוצה של 271 ילדים עם חסר מטבולי מולד. החוקרים מצאו שיעור גבוה במקצת של אשפוזים במהלך השבועיים הראשונים בילדים החולים ביותר בני 1-4 שנים. אמנם, אשפוזים אלה לא נמצאו קשורים לחיסון מסויים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי שיעור החיסון של ילדים עם חסר מטבולי מולד דומה לשיעור בילדים בריאים.חיסון ילדים אלה נראה בטוח ולא מעלה שיעור אשפוזים במהלך 30 יום לאחר החיסון. .

Pediatrics 2011;127:e1139-e1153

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה