גנטיקה

חולי אסתמה בסיכון מוגבר למחלות לב וסוכרת (מתוך הכנס השנתי של American Academy of Allergy, Asthma and Immunology)

מהמחקר מבוסס-אוכלוסיה הראשון אודות אסתמה ומצבים פרו-דלקתיים נלווים עולה כי בחולי אסתמה סיכון כפול לסוכרת ועליה של 50% בסיכון למחלת עורקים כליליים, בהשוואה לחולים ללא-אסתמה.

המחקר התבסס על נתוני פרויקט Rochester Epidemiological Project ובמהלכו התמקדו החוקרים בילדים ומבוגרים שאובחנו וטופלו כנגד אסתמה בין השנים 1964-1983, ועקבו אחר היארעות מחלות לב, סוכרת, דלקת מפרקים שגרונית ומחלת מעי דלקתית.

במסגרת המחקר התאימו החוקרים ממאיו קליניק בין 2,400 חולי אסתמה ובין 4,800 ביקורות ללא אסתמה (ביחס של 2 ביקורות לכל מקרה). הם העריכו את שיעורי ההיארעות של מחלת עורקים כליליים, סוכרת, דלקת מפרקים שגרונית ומחלת מעי דלקתית.

מהתוצאות עולה כי יחס הסיכון לסוכרת ומחלת עורקים כליליים בקרב חולי אסתמה עמד על 2.12 ו-1.46, בהתאמה (p=0.00002 ו-p=0.027). למרות שהתוצאות עבור דלקת מפרקים שגרונית ומחלת מעי דלקתית לא היו מובהקות סטטיסטית, הן הצביעו על מגמה ברורה של עליה בהיארעות בחולי אסתמה. מהתוצאות עולה כי בחולי אסתמה יחס סיכון של 1.4 לדלקת מפרקים שגרונית ו-1.3 למחלת מעי דלקתית.

החוקרים מודעים למספר מגבלות של המחקר, בהן האופי הרטרוספקטיבי והמדגם הקטן, ולכן ממליצים לערוך מחקרים נוספים בנושא. עם זאת, הם מאמינים כי מדובר במחקר חשוב מאחר וזהו המחקר הראשון להערכת ההשפעה האפשרית של אסתמה על מצבים פרו-דלקתיים אחרים.

מתוך הכנס השנתי של American Academy of Allergy, Asthma and Immunology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה