גנטיקה

מה בין הרגלי התזונה בילדות ובין רמת האינטליגנציה בשלב מאוחר יותר (J Epidemiol Community Health)

מתוצאות מחקר חדש עולה קשר בין תזונה ירודה בתקופת הילדות המוקדמת ובין ירידה קלה יותר במדדי האינטליגנציה בשלב מאוחר יותר במהלך הילדות.

לדברי החוקרים, לא ידוע רבות אודות ההשפעות של התזונה בילדות ורמת ההשכלה בשלב מאוחר יותר במהלך החיים. מספר מחקרים בחנו את ההשפעה של תוספי וויטמינים על רמת האינטליגנציה בילדים והצביעו על תוצאות מעורבות. היו טיעונים לפיהם תוספי תזונה מועילים רק לילדים עם מצב תזונה ירוד.

הורים וילדים השלימו שאלוני תזונה בגילאי 3, 4, 7 ו-8.5 שנים. בגיל 8.5 שנים, נערכו בדיקות אינטליגנציה על-בסיס מבחן WISC-III (Wechsler Intelligence Scale for Children). החוקרים גם אספו נתונים אודות מספר גורמים תורמים אפשריים. נתונים מלאים היו זמינים עבור 3966 ילדים.

החוקרים זיהו קשר שלילי בין דיאטה עתירה בשומן וסוכר בגיל שלוש שנים ובין רמת האינטליגנציה בגיל 8.5 שנים. עבור כל עליה של סטיית תקן אחת בדפוס תזונה זה, נרשמה ירידה של 1.67 נקודות במדדי IQ (p<0.0001).

בגיל 8.5 שנים, תועד קשר חיובי בין תזונה עתירה בסלט, אורז, פסטה, דגים ופירות ובין מדדי IQ. עבור כל עליה של סטיית תקן אחת בדפוס תזונה זה, נרשמה עליה של 1.20 נקודות במדדי IQ (p=0.001).

יש עדויות לפיהן קיים קשר בין תזונה ירודה עם דיאטה עתירת שומן, סוכר ומזון מעובד במהלך תקופת הילדות המוקדמת ובין ירידה קלה יותר במדדי האינטליגנציה בשלב מאוחר יותר בתקופת הילדות. לעומת זאת, דיאטה בריאה מלווה בעליה קלה במדדי האינטליגנציה.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים להערכת ההשפעה האמיתית של הרגלי התזונה בגיל צעיר על רמת האינטליגנציה.

J Epidemiol Community Health. Published online February 7, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה