גנטיקה

האם טיפולי פוריות מעלים סיכון לסיבוכים בשלב מוקדם במהלך ההיריון? (Fertil Steril)

טיפולי פוריות אינם מעלים את הסיכון להפרעה בהשרשת השלייה או בגדילת העובר במהלך הטרימסטר הראשון, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Fertility and Sterility.

עם זאת, ייתכן ולא ניתן לזהות הבדלים בנקודת הסקירה הנ”ל.

החוקרים מציינים כי מרבית הילדים שנולדו בעקבות טיפולי פוריות הם בריאים. למרות זאת, גישות אלו מלוות בסיבוכים. לדוגמא, הסיכון היחסי ללידה מוקדמת עשוי להיות גבוה ביותר מפי שתיים.

במטרה לבחון את הנושא , החוקרים בחנו את הנתונים אודות 134 הריונות של עוברים בודדים, בעקבות טיפולי פוריות ו-1535 הריונות ספונטאניים.

לא תועד הבדל בשיעור השליות הלטארליות או הנמוכות בין שתי הקבוצות (8.5% עם הריון טבעי לעומת 9.3% עם טיפולי פוריות). כך גם היה במקרים בהם נעשה שימוש בטכניקות בגוף האדם או בתנאי מעבדה אך החוקרים מציינים כי היארעות שלייה לטארלית הייתה גבוהה יותר מפי שתיים בקבוצת הטיפול בתנאי מעבדה (13.6%) לעומת הגוף החי (5.1%).

החוקרים לא מצאו הבדלים באורך העובר בין הריון ספונטאני והריון בעקבות טיפולי פוריות (5.16 לעומת 5.08 ס”מ), או בין קבוצות הפריה בתנאי מעבדה או בגוף האדם.

החוקרים כותבים כי למרות שגודל המדגם היה גדול יחסית, ייתכן כי למחקר אין עוצמה מספקת לזהות הבדלים קטנים בין הקבוצות בכל הנוגע למיקום השלייה או אורך העובר.

Fertil Steril. Posted online January 3, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה