גנטיקה

הפרעות לבביות נפוצות בחולים עם Osteogenesis Imperfecta (מתוך Am Heart J.)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי אי-ספיקה של המסתם המיטראלי והאאורטלי הן בין ההפרעות הלבביות הנפוצות בחולים עם Osteogenesis Imperfecta, כך מדווחים חוקרים מנורבגיה. יתרה מזאת, שכיחות הפרעות קרדיווסקולאריות בחולים אלו גבוהה מכפי שסברו בעבר.

לדברי החוקרים, בספרות הרפואית מחקרים מעטים בנוגע למעורבות הקרדיווסקולארית בחולים עם Osteogenesis Imperfecta, והשכיחות של הפרעות לבביות אינה ידועה.

מדגם המחקר כלל 99 חולים בגילאי 25-83 שנים עם Osteogenesis Imperfecta מסוג I, III ו-IV. קבוצת הביקורת כללה 52 ביקורות, ללא היסטוריה של מחלה קרדיווסקולארית, יתר לחץ דם או סוכרת.

37 מהחולים סבלו מיתר לחץ דם. בחולים קוטר החדר השמאלי בסוף-סיסטולה היה גבוה יותר משמעותית וכך גם מסת החדר השמאלי.

שטח הפנים היה נמוך יותר משמעותית בקבוצת הביקורת וכל מדדי המסתם האאורטלי היו גבוהים יותר בהשוואה לביקורות. הקוטר האאורטלי היה גבוה יותר משמעותית בחולים עם Osteogenesis Imperfecta מסוג III, בהשוואה לחולים עם מחלה מסוג IV או I. חולים עם Osteogenesis Imperfecta מסוג III סבלו ממחלה חמורה, כולל שכיחות גבוהה יותר של שברים, והיו קטנים יותר מהחולים בשתי הקבוצות האחרות.

אי-ספיקה אאורטלית קלה תועדה בכ-10% מהחולים. שיעור דומה של חולים אובחן עם אי-ספיקה אאורטלית בינונית. אי-ספיקה מיטראלית בינונית אובחנה ב-7.1% מהחולים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהממצאים עולה בבירור כי נדרשת בדיקת אקו-לב שגרתית בחולים עם Osteogenesis Imperfecta.

Am Heart J. Posted online December 27, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה