גנטיקה

הסיכון להשמנת-יתר עולה בילדים בארצות הברית בין הגילאים 9 חודשים עד שנתיים (Am J Health Promot.)

הסיכון להשמנת-יתר עולה בילדים בארצות הברית מגיל 9 חודשים עד גיל שנתיים, כך עולה מתוצאות מחקר ECLS-B (Early Childhood Longitudinal Study Birth Cohort) שפורסמו במהדורת ינואר/פברואר של American Journal of Health Promotion.

לדברי החוקרים, מהערכות שפורסמו לאחרונה עולה כי בעשור האחרון חלה עליה ניכרת בשכיחות השמנת-יתר בילדים. מחקרים רבים אישרו כי השמנה בתקופת הילדות המוקדמת מובילה לעיתים קרובות להשמנה בילדות מאוחרת, הנוטה להמשיך במהלך תקופת הבגרות. לאור זאת, ישנו צורך ברור לזהות גורמים הקשורים בעודף משקל ולהעריך טוב יותר את הופעת השמנת-יתר בילדות.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את שכיחות עודף-משקל והשמנת-יתר בילדים בארצות הברית בין הגילאים 9 חודשים עד שנתיים; להעריך את השינויים במשקל בין שני גילאים אלו על-בסיס מגמות המשקל של הילדים; ולזהות גורמים הקשורים לשינויים במשקל הגוף וגורמים דמוגרפים כולל מין, מוצא/גזע, מצב סוציואקונומי ואזור גיאוגרפי.

מדגם המחקר כלל 8900 ילדים בגיל 9 חודשים ו-7,500 ילדים בגיל שנתיים .

בגיל 9 חודשים, 31.9% מהילדים בארצות הברית היו בסיכון להשמנה או סבלו מהשמנת-יתר, ושיעור זה עלה ל-34.3% בגיל שנתיים. סיכון מוגבר תועד בילדים היספאנים ובאלו ממצב סוציואקונומי נמוך, ואילו בבנות הסיכון היה נמוך יותר.

הסיכון להשמנה לא היה אחיד בכל הקבוצות הדמוגרפיות, ככל הנראה בשל הבדלים במדיניות הבריאות.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

Am J Health Promot. 2011;25:190-198

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה