גנטיקה

האיחוד האירופאי אישר את השימוש בליפיטור לעיס לטיפול בילדים (הודעת פייזר)

פייזר קיבלה השבוע את אישור האיחוד האירופי להתוויה של ליפיטור בגרסה לעיסה לטיפול בילדים בגילאי 10 ומעלה. הטיפול מיועד לילדים הסובלים מרמות כולסטרול גבוהות ממקור גנטי ומרמה גבוהה של טריגליצרידים (תרכובות שומניות בגוף) . תופעות אלה מעלות את הסיכון למחלות לב ולמוות מוקדם בגיל צעיר. בישראל מאושר הטיפול בליפיטור לילדים מגילאי 10 עד 17 בגרסה הרגילה של התרופה (לבליעה).

ליפיטור הינה הסטטין היחיד המוצע גם בגרסה לעיסה. הגרסה הלעיסה של התרופה משווקת בשלב זה רק באירופה.

אישור השימוש בליפיטור ברפואת הילדים מבוסס על החלטות הועדה לחקר בטיפול בילדים שהקומה על ידי פייזר בשיתוף עם ה- EMA (ארגון התרופות האירופאי) ב- 2009. מטרתה של ועדה זו, כמו גם ועדות דומות העוסקות בהיבטים שונים ברפואת ילדים, הינה עידוד חברות התרופות להרחבת המחקר וההבנה עודות השימוש בתרופות בילדים. פייזר מקווה לשפר את אפשרויות הטיפול הקיימות ברפואת ילדים, וכן להמשיך ולתמוך בחולים הנמצאים בסיכון כתוצאה ממחלות לב וכלי דם.

בהתבסס על תוצאות המחקרים שנערכו במרץ על ידי פייזר, המליצה ה- CHMP (הועדה למוצרים רפואיים המיועדים לשימוש אדם, שהינה חלק מה- EMA) לאשר את השימוש בטבליות הלעיסות של ליפיטור עם ההתוויה לטיפול בילדים הסובלים מהיפרכולסטרולמיה בגילאי 10 ומעלה, וכן אישרה את ההתוויה גם לטיפול בכדורי ליפיטור הרגילים המיועדים לבליעה. החלטת הועד האירופאי הפכה את ההמלצות לפורמאליות, וכעת יש הן מיושמות ברחבי מדינות האיחוד האירופאי.

1למעלה מ- 50 אחוז מהילדים עם רמות גבוהות של כולסטרול ו- LDL-C יהיו עם רמות כולסטרול גבוהות גם כמבוגרים. גורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם, מתחילים להתבטא כבר בילדות וממשיכים בשיעור גבוה בבגרות.

1 – המלצות האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים לבדיקות סקר בטיפול בילדים עם הפרעות במשק השומנים, ד”ר אורית פנחס-חמיאל, ד”ר חופית כהן.

מקור: הודעת פייזר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה