גנטיקה

שכפול הגן CEP17 מנבא תגובה לטיפול באנתרציקלינים בחולות עם סרטן שד (מתוך הכנס השנתי השביעי של European Breast Cancer Conference)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו בכנס השנתי השביעי של European Breast Cancer Conference עולה כי בנשים עם סרטן שד ושכפול הגן CEP17, קיים סיכוי גבוה יותר לתגובה לטיפול כימותרפי באנתרציקלינים.

לדברי החוקרים, הוספת אנתרציקלינים למשטר CMF (Cyclophosphamide, Methotrexate, Fluorouracil) מלווה בתועלת ב-10% מהחולות. מחקרים שהתמקדו ב-HER2 ו-TOP2A כסמנים ביולוגיים המנבאים תגובה, העלו תוצאות סותרות.

החוקרים ערכו מטה-אנליזה של ארבעה מחקרים בשלב III שבחנו את הגן CEP המצוי על כרומוזום 17 (CEP17) בנשים עם סרטן שד. החוקרים שיערו כי שכפול CEP17 עשוי להעיד על אי-יציבות כרומוזומאלית ולהגדיל את הרגישות לנזק ל-DNA.

מבין 2574 נשים, ב-27.5% זוהה שכפול של הגן CEP17. חציון זמן המעקב נע בין 6.9 ל-11.5 שנים.

מניתוח הממצאים עולה כי בכל אחד מארבעת המחקרים, ההשפעה הייתה זהה באופן עקבי מבחינת התועלת של אנתרציקלינים בנשים חיוביות ל-CEP17.

יחס הסיכון להישרדות ללא-הישנות נע בין 0.57 ו-0.67 לאורך 4 המחקרים, בקרב נשים עם שכפול הגן CEP17, שטופלו באנתרציקלינים. לאחר תקנון לטיפול, קשריות לימפה, שלב הגידול, דרגת הגידול, HER2 ו-TOP2A, יחס הסיכון הכולל עמד על 0.63 (p=0.001).

בדומה, יחס הסיכון המתוקן להישרדות הכוללת נע בין 0.49 ו-0.64. יחס הסיכון המתוקן הכולל עמד על 0.63 (p=0.0036). מנגד, בנשים עם ביטוי “נורמאלי” של גן CEP17 , לא תועדה תועלת בעקבות הוספת טיפול באנתרציקלינים .

מתוך הכנס השנתי השביעי של European Breast Cancer Conference

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה