גנטיקה

טיפול ב-Budesonide משפר את התפקוד הריאתי בפגים (מתוך Journal of Pediatrics)

בפגים המקבלים טיפול לתוך קנה הנשימה ב-Budesonide עם Surfectant תפקוד ריאתי טוב יותר משמעותית, וכעת חוקרים מדווחים כי אין לטיפול תופעות לוואי ארוכות טווח.

מדגם המחקר כלל 116 תינוקות עם תסמונת RDS (Respiratory Distress Syndrome) חמורה. Budesonide ניתן לתוך קנה הנשימה, בעזרת סורפקטנט, בממוצע כשעתיים לאחר הלידה. בתחילת 2008, החוקרים תיארו ירידה משמעותית בתמותה או מחלת ריאות כרונית בתינוקות אלו. החוקרים כעת מדווחים על תוצאות השורדים בגיל שנתיים או שלוש שנים.

במאמר שפורסם במהדורת 8 בפברואר של Journal of Pediatrics מסבירים החוקרים כי הם בחנו 67 מבין 75 החולים ששרדו (90%). כל המשתתפים שקלו פחות מ-1500 גרם בלידה. 35 היו מקבוצת הטיפול וקיבלו תערובת של Budesonide במינון 0.25 מ”ג לק”ג ו-Beractant במינון 100 מ”ג לק”ג; יתר 32 החולים טופלו ב-Beractant במינון 100 מ”ג לק”ג בלבד. המינונים ניתנו שוב כל 8 שעות עד לאקסטובציה או לערכי FIO2 (Fraction of Inspired Oxygen) של פחות מ-0.4.

שיעור הזיהומים בדרכי נשימה עליונות בקבוצת הילדים שטופלו ב- Budesonide עמד על 8.2 זיהומים לשנה, לעומת 8.9 זיהומים בשנה בקבוצת הביקורת. בסה”כ, 26 חולים שטופלו ב- Budesonide ו-21 ביקורות אושפזו עקב בעיות נשימתיות במהלך 2-3 השנים הראשונות לחיים.

לא תועדו הבדלים מובהקים בין הקבוצות מבחינת גדילה גופנית או בדיקות נוירולוגיות. בילדים שטופלו ב- Budesonide תועד מדד ממוצע גבוה יותר במבחן Mental Development Index (80.1  לעומת 74.9) ובמדד Psychomotor Development Index (79.9 לעומת 74.1), אך ההבדלים לא היו מובהקים סטטיסטית.

ב-11 חולים בקבוצת הטיפול וב-13 משתתפים בקבוצת הביקורת תועדו ליקויים נוירו-התפתחותיים, אך שוב, ההבדל היה חסר מובהקות סטטיסטית.

לדברי החוקרים, למרות שהם הצליחו לעקוב אחר קרוב ל-90% מהשורדים, חוסר האיזון במספר התינוקות שנותרו במעקב בין שתי הקבוצות, עשוי להטות את הכף לטובת החולים שטופלו ב- Budesonide.

יתרה מזאת, מספר מקרי התמותה עד גיל 2-3 שנים עמד על 18 בקבוצת המטופלים ב- Budesonide ו-23 בקבוצת הביקורת; זה עשוי להפחית משמעותית את משמעות ההבדל ביעד העיקרי המחקר הנוכחי.

J Pediatr 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה