גנטיקה

trastuzumab (הרספטין) מעלה את סיכויי ההחלמה של נשים עם סרטן שד מוקדם (מתוך הכנס השנתי לסרטן השד, סאן אנטוניו – ארה”ב)

נתוני מעקב ארוך טווח עדכניים של שני מחקרים גדולים שהוצגו בכנס השנתי של הסרטן בסן אנטוניו ארה”ב הראו שטיפול ב-trastuzumab (הרספטין) בסרטן שד, מעלה את סיכויי ההחלמה של נשים עם סרטן שד מוקדם מסוג HER2 חיובי.

משני המחקרים עולה כי למעלה מ -80% מהנשים שקיבלו הרספטין למשך שנה היו חופשיות מחזרת מחלה אחרי 5 שנים של מעקב.

המחקר הראשון בחן את התועלת בהוספת הרספטין למשך שנה למשלבי כימותרפיה שונים ומקובלים בסרטן שד מוקדם לעומת טיפול כימי בלבד. במחקר זה נמצא כי הסיכון להישנות המחלה ירד בשיעור שבין 25% עד ל 36% והסיכוי לתמותה ירד בשיעור שבין 23% עד ל 37% .

המחקר הנוסף בחן את אופן השילוב של הרספטין בטיפול הכימי המקובל ובו תועדה מגמה לפיה יש עדיפות במתן הרספטין ביחד עם הטיפול הכימי לעומת מתן הרספטין לאחר תום הטיפול.

שני המחקרים הראו כי להרספטין פרופיל בטיחות לבבי חיובי בטווח הארוך.

התוצאות ארוכות הטווח משני המחקרים מאשרות את חשיבות הטיפול בהרספטין למשך שנה אחת.

למצגת שקפים של מחקר ה-BCIRG 006

למצגת שקפים של מחקר ה-N9831

לאתר הכנס

בהודעה לתקשורת מוסיפה חברת רוש, יצרנית ומשווקת ההרצפטין:

תוצאות מחקרים אלו מצטרפות למידע הרב הקיים לגבי היעילות והיתרון המשמעותי של הרספטין בהארכת חיים לאורך כל שלבי הטיפול. הוספת הרספטין לכימותרפיה בקו הטיפול הראשון מאריכה חיים ב- 8.5 חודשים בחולות עם סרטן שד גרורתי, והוספת הרספטין לכימותרפיה בחולות עם סרטן שד מוקדם (מחלה מקומית) מפחיתה ב- 30% את הסיכון לחזרת המחלה ובשליש את הסיכון לתמותה.

לאור נתונים אלו, הרספטין נחשבת בכל העולם כסטנדרט הטיפולי בנשים עם סרטן שד מסוג HER2 חיובי, ומעניקה תקווה ממשית לשליטה על המחלה לאורך זמן. בימים אלו, הורחב הטיפול בהרספטין במסגרת סל הבריאות בישראל גם לאחר התקדמות המחלה בקו הטיפולי הראשון.

היעילות יוצאת הדופן של הרספטין נובעת ממנגנון הפעולה הייחודי שלה. מכיוון שהרספטין היא נוגדן, היא מגייסת את מערכת החיסון של הגוף להרוג את תאי הסרטן. בנוסף, התרופה מדכאת את פעולתו של החלבון HER2 ובכך עוצרת את חלוקת התאים הסרטניים ומעכבת את צמיחת הגידול.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה