גנטיקה

בדיקת אקו-לב מצמצמת את הצורך במתן Indomethacin לטיפול ב-PDA (מתוך J Pediatr )

בדיקת אקו-לב עשויה לסייע בהגבלת החשיפה ל- Indomethacin(אינדומד) בפגים המקבלים את הטיפול עקב PDA (Patent Ductus Arteriosus) בעל משמעות המודינאמית, כך מדווחים חוקרים מאוסטרליה במהדורת דצמבר של Journal of Pediatrics.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עדיין קיימת מחלוקת סביב הצורך בטיפול ב-PDA בפגים. תופעות הלוואי של הטיפול כוללות ירידה בזרימת הדם הכלייתית, הספלנכנית והמוחית. מהמחקר הנוכחי עולה כי ניתן לטפל במינון נמוך יותר, עם שיעורים דומים של סגירת ה-PDA.

מדגם המחקר כלל 74 יילודים, שנולדו לאחר פחות מ-30 שבועות היריון, ואובחנו עם PDA בקוטר של מעל 2 מ”מ.

כל המשתתפים עברו בדיקת אקו-לב במהלך 12 השעות הראשונות לחיים וטופלו ב- Indomethacin במינון 0.1 מ”ג לק”ג. כולם עברו בדיקת אקו-לב כל 24 שעות, במשך 4 ימים, ושוב בימים 7, 14 ו-28.

לאחר הטיפול הראשון ב- Indomethacin, היילודים חולקו לשתי קבוצות: בקבוצה אחת ניתן טיפול סטנדרטי, שכלל מינונים נוספים של 0.1 מ”ג לק”ג, כל 24 שעות, ללא-קשר לממצאים בבדיקת אקו-לב. בקבוצת החולים בהם המינון ניתן בהתאם לבדיקת אקו-לב, Indomethacin ניתן כל עוד פתח המעבר עלה על 1.6 מ”מ.

בגיל 72 שעות, ב-25% מהילדים בשתי הקבוצות הדוקטוס עדיין היה פתוח. כמו כן לא זוהו הבדלים מובהקים בפתיחה החוזרת או בצורך לקשירה כירורגית.

מרבית היילודים (65%) בקבוצה בה המינון ניתן בהתאם לתוצאות בדיקת אקו-לב, קיבלו מנה אחת של Indomethacin, בעוד שרק משתתף אחד (2.5%) בקבוצת הטיפול הסטנדרטי נדרשו למנה בודדת. חציון מספר המנות עמד על אחד בקבוצת המחקר, לעומת שלוש בקבוצת הביקורת.

במאמר מערכת שהתייחס לממצאי המחקר נכתב כי מדובר בגישה יעילה בסגירת הדוקטוס, עם האפשרות לצמצום מינון הטיפול. לדברי הכותבים, המחקר מספק מידע חשוב ובסיס לעריכת מחקרים נוספים בחיפוש אחר גישת טיפול סלקטיבית יותר במקרים של PDA בפגים.

J Pediatr2009;155:819-822.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה