גנטיקה

הפרעת קשב נפוצה בילדים עם אפילפסיה מסוג Abscence (מתוך הכנס השנתי ה-64 של American Epilepsy Society)

ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי ה-64 של American Epilepsy Society עולה כי בילדים עם אפילפסיה מסוג Abscence, טעויות במבחנים סטנדרטיים להערכת קשב הן נפוצות יותר, בהשוואה לילדים ללא אפילפסיה.

לדברי החוקרים, מהממצאים עולה כי בדיקת fMRI (Functional MRI) עשויה לשמש להערכת המסלולים במוח המעורבים במשימות המבוססות על קשב.

זהו המחקר הראשון בו בדיקות הדמיה פונקציונאליות שימשו להערכת הפרעת קשב בילדים עם אפילפסיה מסוג Abscence. החוקרים מצאו כי בילדים עם אפילפסיה זו קיימת הפרעת קשב, גם בהעדר פרכוסים. ממצאים אלו עולים בקנה אחד עם מחקרים קודמים, אך אינם ידועים לכל.

מדגם המחקר כלל 34 משתתפים עם אפילפסיה מסוג Absence בילדות ו-21 ביקורות תואמות בגיל, מין, רמת אינטליגנציה ומצב סוציו-אקונומי. בדיקת fMRI נערכה בשתי הקבוצות עם השלמת CPT (Continuous Performance Test), מבחן סטנדרטי להערכת קשב.

בקרב משתתפים עם אפילפסיה מסוג Abscence מספר טעויות השמטה (Omission Errors, כשלון ללחוץ על כפתור כאשר גירוי אות הוצג על מסך מחשב) במבחן CPT היה גבוה יותר, בהשוואה לביקורות. לא תועד הבדל במספר הטעויות של תגובת יתר (Commission Errors, לחיצה על כפתור בזמן שגוי), או בזמני התגובה.

בשתי הקבוצות, בדיקת fMRI זיהתה פעילות מוגברת בקורטקס הפרונטאלי המדיאלי ובקורטקס הפרה-פרונטאלי במהלך בדיקת CPT. מנגד, בקורטקס הפריאטלי המדיאלי והלטארלי תועדה פעילות ירודה.

החוקרים מתכננים לערוך מחקרים נוספים במטרה לזהות את האזורים במוח האחראיים להפרעת הקשב בילדים אלו.

מתוך הכנס השנתי ה-64 של American Epilepsy Society

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה