גנטיקה

Budesonide ו-Formoterol מעכבים ייצור מדיאטורים דלקתיים בעקבות זיהום רינווירוס (מתוך Clinical & Experimental Allergy)

ממחקר חדש עולה כי לשילוב Budesonide (בודיקורט) עם Formoterol (אוקסיס) (קיים גם כתכשיר משולב, סימביקורט) השפעה סינרגיסטית או אדטיבית, תלוית-ריכוז, המביאה לדיכוי ייצור כימוקינים וגורמי גדילה בתאי אפיתל של הסמפונות, על-רקע זיהום רינווירוס.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי נגיפי רינווירוס אחראיים למרבית התקפי אסתמה ו-COPD (Chronic Obstructive Pulmonary Disease). הנגיפים פוגעים בדרכי הנשימה התחתונות ומעודדים ייצור מדיאטורים פרו-דלקתיים ומדיאטורים הקשורים בתהליכי רימודלינג. ל-Budesonide ו-Formoterol השפעה סינרגיסטית בטיפול בהתקפי אסתמה ו-COPD; עם זאת, השפעתם על תהליכים דלקתיים ורימודלינג על-רקע זיהום ויראלי , אינה ידועה.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון אם ל-Budesonide ו-Formoterol פעילות סינרגיסטית בדיכוי תהליכי דלקת ותהליכי רימודלינג בדרכי הנשימה על-רקע זיהום רינווירוס.

החוקרים התבססו על מודלים מעבדתיים של זיהום רינווירוס של BEAS-2B ו-NHBE (Normal Human Bronchial Epithelial). הם בחנו את ההשפעות של תרופות אינדיבידואליות וטיפולים משולבים שניתנו לאחר-זיהום, בריכוזים של 10-6-10-8 M, על ייצור CCL5,  CXCL10, CXCL8,  IL-6 ותהליכי רימודלינג עם עליה בריכוזי VEGF ו-bFGF.

מהתוצאות עולה כי Budesonide דיכא ביעילות את ייצור כל המדיאטורים שנבדקו על-רקע זיהום רינווירוס, באופן תלוי-ריכוז. Formoterol בלבד הביא לדיכוי ייצור CXCL8 ו-bFGF. לשילוב Budesonide עם Formoterol הייתה השפעה אדטיבית או סינרגיסטית, תלוית-ריכוז, לדיכוי ייצור CCL6, CXCL8 ו-CXCL10 על-רקע זיהום רינווירוס, בשני המודלים, וכן לדיכוי ייצור VEGF במודל NHBE בלבד.

טיפול משולב הביא בנוסף לדיכוי מוגבר של ייצור IL-6 ו-CCL5 על-רקע זיהום רינווירוס, בהשוואה ל-Budesonide או Formoterol בלבד.

לסיכום, לשילוב Budesonide עם Formoterol השפעה סינרגיסטית או אדטיבית, תלוית-ריכוז, המביאה לדיכוי ייצור כימוקינים וגורמי גדילה בתאי אפיתל של הסמפונות, על-רקע זיהום רינווירוס. נתונים אלו מספקים תמיכה נוספת לשילוב Budesonide עם Formoterol בטיפול בחולי אסתמה ו-COPD, והגברת טיפול זה בזמן התלקחויות.

Clinical & Experimental Allergy, 39, 17001710

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה