כירורגיה כללית

תוספת טיפול אימונותרפי לכימותרפיה משפרת הישרדות בנשים עם סרטן שחלות מתקדם (מתוך הודעת חברת Imunon)

הוספת תכשיר אימונותרפי ניסיוני לכימותרפיה משפר הישרדות נשים עם סרטן שחלות מתקדם, כך עולה מתוצאות מוקדמות כפי שדווחו בהודעה לעיתונות מטעם חברת התרופות.

התכשיר IMNN-001 הינו וקטור פלזמיד דנ”א IL-12 בתוך מערכת ננו-חלקיקים, האפשרת הדבקת התא ולאחר מכן הפרשה קבועה של IL-12.

מחקר OVATION 2 כלל נשים עם אבחנה חדשה של סרטן שחלות מתקדם. הנשים בזרוע ההתערבות קיבלו טיפול משולב ב-IMNN-001 עם טיפול כימותרפי קדם-ניתוחי ומשלים, בשילוב עם ניתוח להקטנה נפח הגידול במהלך הטיפול התרופתי. נשים קבוצת הביקורת קיבלו טיפול כימותרפי קדם-ניתוחי והשלימו התערבות ניתוחית.

התוצא העיקרי היה הישרדות ללא-התקדמות מחלה, כאשר החוקרים בחנו גם את ההישרדות הכוללת, שיעורי תגובה אובייקטיבית, מדד תגובה לטיפול כימותרפי ותגובה להתערבות ניתוחית.

מהנתונים עולה כי חל שיפור בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות מחלה לאחר שלושה חודשים (יחס סיכון של 0.79) ושיפור של 11 חודשים במשך ההישרדות הכוללת (חציון של 40 חודשים לעומת 29 חודשים; יחס סיכון של 0.74) בזרוע ההתערבות.

החוקרים מדווחים כי 90% מהנשים במחקר קיבלו לפחות 20% מהטיפולים שהוגדרו בפרוטוקול לאותה זרוע מחקר. בקרב נשים אלו תועד שיפור של 15.7 חודשים בחציון הישרדות כוללת בזרוע הטיפול ב-IMNN-001 (יחס סיכון של 0.64).

החוקרים זיהו תועלת בולטת במיוחד בהישרדות הכוללת עם משטר טיפול שכלל IMNN-001 בקרב נשים שטופלו במעכב PARP (או Poly ADP-ribose Polymerase) עם חציון שטרם נקבע בקבוצת טיפול זו ועמד על 37.1 חודשים בקבוצה הנגדית (יחס סיכון של 0.41).

המומחים מסבירים כי ההתקדמות באפשרויות הטיפול כנגד סרטן שחלות מתקדם בנשים הנדרשות לטיפול קדם-ניתוחי הייתה מוגבלת לאורך השנים ובנשים אלו עדיין פרוגנוזה גרועה. ממצאי המחקר הנוכחי מעודדים מאוד ומציעים כי הוספת IMNN-001 עשויה להביא לשיפור התוצאות באלו עם סרטן שחלות בשלב מתקדם.

מתוך הודעת חברת Imunon

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה