דיאטה המבוססת על צריכת שומן מתונה מביאה להפחתה משמעותית בסיכון הקרדיווסקולרי (American Journal of Clinical Nutrition)

מחקר חדש מראה כי דיאטה הכוללת צריכת שומן מתונה עדיפה על-פני דיאטה דלה בשומן, בהפחתת הסיכון הקרדיווסקולרי של המשתתפים.

המחקר בדק 53 גברים ונשים עם עודף משקל. בכל המשתתפים נמדדו רמות כולסטרול התחלתיות של 200 או יותר. המשתתפים חולקו לאחת משתי דיאטות, שתוכננו להביא להפחתה במשקל במשך 6 שבועות, ואחר-כך לדיאטות מאותו סוג שתוכננו לשמור על המשקל שהושג, במשך 4 שבועות.

בדיאטה הדלה בשומן 18% מהקלוריות נצרכו כשומנים. בדיאטה המתונה 33% מהקלוריות נצרכו כשומנים, מחציתם חד בלתי רוויים (monounsaturated), מבוטנים ומשמן בוטנים.

הדיאטה עם צריכת שומן מתונה הביאה להפחתה של 14% בסיכון למחלה קרדיווסקולרית ואילו הדיאטה הדלה בשומן הביאה להפחתה של 9% בלבד. נערכה ביקורת כך שבשתי הקבוצות היתה ירידה דומה במשקל;  1.2 ק”ג לשבוע בממוצע.

בדיאטה הדלה בשומן נרשמה ירידה ממוצעת של 12% ב- HDL, אשר נותר ללא שינוי בדיאטה המתונה. בנוסף, לאחר ירידה ברמת הטריגליצרידים בתחילתה של הדיאטה הדלה בשומן, נמדדה עלייה ברמתם בשלב שימור המשקל.

תוצאות אלו מראות כי להפחתה משמעותית בצריכת השומנים עלולות להיות השפעות שליליות על הסיכון הקרדיווסקולרי, אפילו כאשר ישנה ירידה במשקל, כותבים החוקרים.

לידיעה ב- Doctor’s Guide

תגובות רוצה להצטרף לדיון?

אין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!

מאמרים

המיקרוביום החברתי בגיל המבוגר

המיקרוביום החברתי בגיל המבוגר

מקור: pubmed
פרופ' אלי מזרחי
פרופ' אלי מזרחי
אין תגובות|26/02/2026

בידוד חברתי שכיח בגיל המבוגר ונקשר באופן עקבי לשבריריות, לירידה תפקודית, לפגיעה קוגניטיבית ולתמותה מוגברת

טראומה עינית; גורם עולמי נזנח לעיוורון ולנכות הניתנים למניעה

טראומה עינית; גורם עולמי נזנח לעיוורון ולנכות הניתנים למניעה

מקור: Am J Ophthalmol
ד"ר יעל שרון
ד"ר יעל שרון
אין תגובות|18/02/2026

טראומה עינית היא גורם משמעותי לעיוורון חד־עיני ולנכות ארוכת־טווח ברחבי העולם, במיוחד במדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית. אפילו שמרבית הפגיעות העיניות ניתנות למניעה, הנטל האישי, החברתי והכלכלי הנלווה אליהן נותר גבוה ומוזנח ביחס למחלות עיניים אחרות

כניסת צוות רפואי

הכניסה לאתר מותרת אך ורק לצוות הרפואי

לקבלת קוד אימות לנייד ולמייל, יש למלא את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלך

עדיין לא נרשמת? באפשרותך לבצע רישום כאן