גסטרואנטרולוגיה

עדויות חדשות תומכות ביעילות Nemolizumab לטיפול באטופיק דרמטיטיס (The Lancet)

במאמר שפורסם בכתב העת The Lancet מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Nemolizumab , אנטגוניסט לקולטן ל-IL-31, הינו טיפול נסבל היטב אשר הביא לשיפור בתהליכי דלקת וגרד בחולים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה.

החוקרים השלימו שני מחקרים אקראיים, מבוקרי-פלסבו, כפלי-סמיות, לאורך 48 שבועות, מחקר ARCADIA 1  (941 חולים, 47% נשים) ומחקר ARCADIA 2 (787 חולים, 52% נשים), שכללו משתתפים בגילאי 12 שנים ומעלה עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה.

המשתתפים חולקו באקראי ביחס 2:1 לקבלת Nemolizumab  במינון 30 מ”ג או פלסבו, בשילוב עם טיפול מקומי בקורטיקוסטרואידים, עם או ללא טיפול מקומי במעכבי קלצינאורין.

התוצא המשולב העיקרי היה הצלחה לפי מדד IGA (או Investigator’s Global Assessment) (מדד של 0 או 1 עם שיפור של לפחות שתי נקודות מהמצב ההתחלתי) ושיפור של לפחות 75% במדד EASI 75 (או Eczema Area and Severity Index) לאחר 16 שבועות.

לאחר 16 שבועות, שיעור גבוה יותר משמעותית של מטופלים ב-Nemolizumab לעומת פלסבו השיגו הגיבו לטיפול לפי מדד IGA, הן במחקר ARCADIA 1 (36% לעומת 25%, p=0.0003) והן במחקר ARCADIA 2 (38% לעומת 26%, p=0.0006).

שיפור משמעותי בגרד זוהה כבר לאחר שבוע אחד, כאשר שיעור גבוה יותר מהחולים בזרוע הטיפול ב-Nemolizumab לעומת פלסבו השיגו ירידה של לפחות ארבע נקודות במדד Peak Pruritus Numerical Rating Scale בשני המחקרים.

שיעור האירועים החריגים היה דומה בין אלו בזרוע הטיפול ב-Nemolizumab ואלו בזרוע הפלסבו, כאשר אירועים חריגים חמורים על-רקע הטיפול תועדו ב-2-4% מהחולים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על שיפור משמעותי קלינית ומובהק סטטיסטית בדלקת וגרד במבוגרים ומתבגרים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה, לצד השפעה מהירה להקלה על הגרד, אחד התסמינים המטרידים ביותר את המטופלים.

The Lancet, July 24, 2024

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה