גסטרואנטרולוגיה

ילדים עם השמנת יתר בסיכון גבוה יותר למחלות עור (SPD)

מחקר חדש מצא שיעורים גבוהים של בעיות עור בילדים עם עודף משקל לעומת ילדים במשקל תקין, כך הוצג בכנס השנתי של החברה לדרמטולוגיית ילדים

עם העלייה בשיעורי השמנת יתר בילדות עד לכדי בעיה של בריאות הציבור, נראה כי גם מחלות עור נמצאות בעלייה באוכלוסייה הפדיאטרית. מחקר עוקבה רטרוספקטיבי, שהוצג בכנס השנתי של החברה לדרמטולוגיה ילדים, מצא שיעורים גבוהים משמעותית של זיהומי עור, דלקת עור אטופית ואקנתוזיס ניגריקנס בקרב ילדים עם עודף משקל בהשוואה לילדים במשקל ממוצע.

סמנתה אפשטיין, סטודנטית לרפואה באוניברסיטת קייס ווסטרן רזרב, וד”ר סונאל ד. שאה ניתחו נתונים של למעלה ממיליון ילדים (גיל ממוצע 8.5 שנים). הם מצאו כי אקנתוזיס ניגריקנס היה נפוץ יותר בקרב ילדים עם השמנת יתר (RR של 62.16), כמו גם זיהומי עור ורקמה תת-עורית (RR של 3.14) ודלקת עור אטופית (RR של 3.99).

בהשוואה לילדים במשקל ממוצע, לילדים עם השמנת יתר היו שיעורים גבוהים יותר של מחלות נלוות, כולל סוכרת מסוג 2. אפשטיין הוסיפה “כאשר רופאי עור מזהים את מצב העור הזה, הם יכולים להמליץ על ניהול משקל כדי לנסות למנוע אותו.”

ד”ר סוניה הבלה, רופאת ילדים ורופאה מתמחה בדרמטולוגיה בבית החולים לילדים מרסי בקנזס סיטי, ציינה כי תוצאות המחקר משקפות מגמות שהיא ועמיתיה רואים במרפאה, ומדגישות את ההזדמנות שיש לדרמטולוגים של ילדים לספק ייעוץ נוסף בנושא השמנת יתר ולהציע הפניות לעמיתים באנדוקרינולוגיה, גסטרואנטרולוגיה ותזונאים במידת הצורך.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה