גסטרואנטרולוגיה

מחקר פאזה 3 חדש במעכב PCSK9 ארוך טווח (AHA)

כולסטרול עורק
ניסוי פאזה 3 במעכב PCSK9 שניתן להזרקה כל 1-3 חודשים הדגים יעילות, כך לפי מחקר שהוצג בכנס ה-American Heart Association

ניסוי פאזה 3 במעכב PCSK9, בשם Recaticimab, שניתן להזרקה כל 1-3 חודשים כתוספת טיפול לחולים עם LDL גבוה הדגים יעילות בתקופת מעקב של עד שנה, כך לפי מחקר חדש שהוצג בכנס השנתי של ה-American Heart Association.

לפי עורך המחקר, “מעכבי ה-PCSK9 הקודמים כמו alirocumab ו-evolocumab ניתנים כל שבועיים או כל 4 שבועות, בעוד שהתרופה החדשה יכולה להינתן אפילו כל 12 שבועות ולהשיג השפעה חזקה מאוד של הורדת כולסטרול LDL. זה חשוב במיוחד לאור השיעור הגבוה של המטופלים שנרשמים לטיפול במעכבי PCSK9 הנוכחים מפסיקים את הטיפול, כשאחרי 36 חודשים, רק מחציתם עדיין עדיין מטופלים”.

במחקר חולקו באקראי 692 חולים לאחת משלוש זרועות המינון של recaticimab לעומת פלצבו. לכל המשתתפים היו רמות LDL-C גבוהות למרות טיפול בסטטינים. הטיפול הגביר את הפחתת ה-LDL-C ב-53.4% עד 62% לעומת פלצבו לאחר 24 שבועות עם השפעה דומה בכל משטרי המינון. רמת הירידה הזו נשמרה עד 48 שבועות ב-48.4% עד 64%.

בשבוע ה-24, 86% עד 94.5% מכלל החולים בשלוש זרועות המינון השיגו את יעד ה-LDL-C שלהם. לטיפול הייתה השפעה חיובית גם על רמות שומנים אחרות, רמות ה-non-HDL ירדו ב-55% ל-47%, רמות ה-ApoB ירדו ב-53% עד 42% ורמות ה-Lp(a) ירדו ב-39.5% ל-29%. בזרועות הפלצבו לא היה שינוי או עליות קטנות ברמות ה-non-HDL ו-ApoB והפחתה מתונה ב-Lp(a).

הניסוי גם הדגים בטיחות וסבילות, כשלאחר 48 שבועות, שיעורי התגובה באתר ההזרקה היו 3.9% בזרועות הטיפול, לעומת 1.3% בזרועות הפלצבו. תופעות לוואי שכיחות בתדירות של ≥ 5% בחולים שקיבלו את הטיפול היו זיהום בדרכי הנשימה העליונות, היפר-אוריצמיה, דלקת בדרכי השתן, עלייה ב-CPK בדם – סמן של נזק ללב – זיהום ב-COVID-19 ועלייה באנזימי כבד.

לכתבה ב-medpage

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה