גסטרואנטרולוגיה

יתרונות טיפול ב-Apixaban בחולים עם הפרעה חמורה בתפקוד הכלייתי (Sr Care Pharm)

במאמר שפורסם בכתב העת The Senior Care Pharmacist מדווחים חוקרים כי בספרות הרפואית ישנם מספר מחקרים המציעים כי בהשוואה לקומדין, טיפול ב- Apixaban(אליקוויס) מלווה בשכיחות נמוכה יותר של אירועי דמם ואירועים תרומבואמבוליים בחולים עם מחלת כליות סופנית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Apixaban הינו נוגד-קרישה פומי בעל פעילות-ישירה, המשמש לטיפול או מניעת אירועים תרומבואמבוליים. ליקוי כלייתי מגביל את השימוש בנוגדי-קרישה פומיים ישירים, כאשר מחקרים שתמכו באישור התרופות ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי לא כללו חולים עם פינוי קריאטינין נמוך מ-25 מ”ל/דקה. לאור זאת, אין מידע רב להנחיית הטיפול בחולים עם מחלת כליות סופנית.

מסקירת ספרות מעמיקה עולות עדויות התומכות בבטיחות ויעילות Apixaban בחולים עם מחלת כליות סופית.  מטרת הסקירה הנוכחית הייתה להשלים הערכה עדכנית של הנתונים בספרות הרפואית אודות בטיחות ויעילות Apixaban בחולים עם מחלת כליות סופנית.

החוקרים ערכו חיפוש במאגר PubMed לזיהוי מחקרים שפורסמו עד נובמבר 2021 ובחנו את הבטיחות והיעילות של Apixaban בחולים עם מחלת כליות סופנית.

מהנתונים הזמינים עולה כי ישנם מחקרים רבים התומכים בבטיחות ויעילות Apixaban בחולים עם מחלת כליות סופנית, הן בקרב אלו תחת טיפולי דיאליזה והן אלו שאינם תחת דיאליזה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצאים הזמינים תומכים בבטיחות ויעילות Apixaban בחולים עם מחלת כליות סופנית ולכן ניתן להתחיל בבטחה בטיפול בנוגד-קרישה פומי ישיר בחולים הנדרשים לטיפול נוגד-קרישה. על הרופאים לעקוב אחר סימני דימום לאורך תקופת הטיפול.

Sr Care Pharm. 2023 Mar 1

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה