גסטרואנטרולוגיה

נשים מבוגרות בעלות מבנה בצורת תפוח בסיכון מוגבר למחלות לב (Eur Heart J)

נשים מבוגרות בעלות משקל בטווח הבריא עשויות להיות בסיכון גבוה יותר לפתח מחלת לב במקרים בהם ישנה עודפת רקמת שומן במרכז הגוף, בהשוואה לנשים בהן השומן מצטבר בעיקר בירכיים ובמותניים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת European Heart Journal.

מדגם המחקר כלל 2,683 נשים לאחר-מנופאוזה, ללא מחלות לב וכלי דם. החוקרים עקבו אחר מחצית מהמשתתפות לאורך לפחות 18 שנים. בכל הנשים במחקר תועד מדד מסת גוף בטווח 18.5-24.9 ק”ג למטר בריבוע.

במהלך המעקב, 291 נשים פיתחו מחלת לב. בנשים עם מבנה גוף בצורת תפוח (שומן בטני) תועדה עליה של 91% בסיכוי להתפתחות מחלת לב, בהשוואה לנשים עם הכמות הקטנה ביותר של שומן במרכז הגוף.

החוקרים מדווחים כי הסיכון היה בולט במיוחד בנשים עם כמות גדולה מאוד של שומן בטני ומעט מאוד שומן באזור המותניים. בנשים אלו נרשמה עליה של למעלה מפי שלוש בסיכון להתפתחות מחלת לב, בהשוואה לנשים עם הצורה ההפוכה: ירכיים שמנות ובטן שטוחה.

בקרב נשים עם מבנה גוף בצורת אגס, עם הצטברות רבה יותר של שומן באזור המותניים, תועד סיכוי נמוך ב-38% להתפתחות מחלת לב במהלך תקופת המחקר, בהשוואה לנשים עם הכמות המעטה ביותר של שומן באזור הירכיים.

לדברי החוקרים, בעוד שמבנה גוף בצורת תפוח נקשר בעבר עם סיכון מוגבר למחלות לב, תיאור זה התייחס בעיקר להשמנה מרכזית באנשים עם בעיות משקל קיימות. המחקר הנוכחי מעיד לראשונה כי בקרב נשים לאחר-מנופאוזה עם מדד מסת גוף בטווח התקין, מבנה גוף בצורת תפוח מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם, בעוד שהצטברות שומן ברגליים (צורת אגס) מלווה בסיכון מופחת למחלות לב וכלי דם.

Eur Heart J 2019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה