גסטרואנטרולוגיה

התועלת של תוספי מולטי-ויטמינים בתינוקות עם אטרזיה ביליארית (Pediatrics)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי מתן שגרתי של תוספי ויטמינים מסיסי-שומן אינו מונע מצבי חסר ויטמינים בתינוקות עם אטרזיה ביליארית.

לדברי החוקרים, כולסטאזיס על-רקע אטרזיה ביליארית מוביל לנטייה להתפתחות חסרים של ויטמינים מסיסי-שומן, A, D, E ו-K. למרות שמומלץ מתן רוטיני של תוספי ויטמינים מסיסי-שומן בתינוקות עם אטרזיה ביליארית, יעילות המלצה זו לא נבחנה.

מדגם המחקר כלל 92 תינוקות עם אטרזיה ביליארית שטופלו במינון סטנדרטי של תכשיר המכיל מספר ויטמינים מסיסים בשומן. למרות התוספים, למעלה ממחצית מהתינוקות אובחנו עם רמות לא-מספקות של לפחות ויטמין אחד המסיס בשומן לאחר חודש אחד (58%), שלושה חודשים (53%) ושישה חודשים (57%) מניתוח HPE (Hepatoportoenterostomy).

החוקרים מדווחים כי רמות הוויטמינים היו לרוב בטווח המספק בתינוקות בהם רמת הבילירובין הכוללת הייתה נמוכה מ-2 מ”ג לד”ל. מנגד, רמות לא-מספקות היו נפוצות בתינוקות עם עדות להפרעה בזרימת המרה (רמה כוללת של בילירובין של מעל 2 מ”ג לד”ל), כך שרק ב-3 מבין 24 תינוקות שלושה חודשים לאחר הניתוח ובאף אחד מבין 23 התינוקות שישה חודשים לאחר הניתוח רמות כל הוויטמינים המסיסים בשומן היו ברמה מספקת.

למרות מתן מינונים עולים של ויטמינים מסיסים בשומן במטרה להביא לרמות מספקות של הוויטמינים, בתינוקות רבים עדיין תוארו רמות לא-מספקות של הוויטמינים. גישות העשויות להיות מוצלחות יותר לתיקון החסר בוויטמינים ולמניעת חסר ויטמינים מסיסי-שומן כוללות מתן כמות גדולה של ויטמינים ספציפיים, החלפה לתצורות מסיסות יותר במים, או מתן זריקות לתוך השריר.

Pediatrics 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה