גסטרואנטרולוגיה

בדיקת calprotectin בצואה איננה מומלצת בסריקה לגילוי סרטן המעי הגס (Gut)

חוקרים מדווחים כי בדיקת FlexSure לגילוי דם נסתר בצואה עדיפה על בדיקת PhiCal לגילוי calprotectin בצואה בסריקה לגילוי סרטן המעי הגס.

החוקרים מציינים כי באופן כללי רגישות בדיקת דם נסתר בצואה המבוססת על guaiac בסיבוב סריקה אחד מוערכת בכ-60%. אולם, בסרטן א-סימפטומטי לחלוטין, שיעור הרגישות נמוך מ-30%.

במסגרת המאמצים למצוא בדיקות יעילות יותר, השוו החוקרים את בדיקת FlexSure האימונו-כימית לגילוי דם נסתר בצואה לבדיקת PhiCal לגילוי calprotectin בצואה.

שתי השיטות שימשו לסריקה שנערכה בקרב 2321 אנשים. 16 מהנבדקים סבלו מסרטן המעי הגס, ב-195 מהם נמצאה אדנומה בסיכון גבוה, ב-592 מהם נמצאה אדנומה בסיכון נמוך, וביתר 1518 הנבדקים לא נמצאה אדנומה.

בדיקת ה-PhiCal נתנה תוצאה חיובית בקרב עד 27% מהנבדקים שנסרקו, ללא קשר להימצאות אדנומה או לא. ב-10 מהנבדקים הסובלים מסרטן המעי הגס (63%) התקבלה תוצאה חיובית.

בסך-הכל שיעור התוצאות החיוביות שהתקבלו בבדיקת ה-PhiCal עמד על 25% ורגישותה בגידול גידול מתקדם  עמדה על ערך של 27%, בהשוואה לערכים מתאימים של 12% ושל 35% שהתקבלו בבדיקת ה-FlexSure.

עבור כל גידול שהוא, ספציפיות בדיקות ה-PhiCal עמדה על ערך של 76% וספציפיות בדיקות ה-FlexSure עמדה על ערך של 90%.

לאור הממצאים, מסכמים החוקרים כי גישת ה-FlexSure עשויה להיות שימושית, אך לא ניתן להמליץ על בדיקת ה-PhiCal למטרת סריקה באוכלוסיה.

Gut 2004;53:1329-1333.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה