גסטרואנטרולוגיה

גורמים פרוגנוסטיים למתן כמותרפיה מקומית במקרי סרטן כבד מתקדם (J Vasc Interv Radiol)

מתן אינפוזית כמותרפיה לעורקי הכבד עשויה להיות שימושית בחולים מסוימים הסובלים מקרצינומה הפטו-צלולרית (HCC) מתקדמת. על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, מאפיינים שונים של החולה ושל הגידול יכולים לחזות את התגובה לטיפול.

החוקרים מסבירים כי בעבר דווח שאינפוזית כמותרפיה לעורקי הכבד מציעה הקלה לחולים הסובלים מ-HCC מתקדמת, אך מחקרים מעטים בלבד בדקו את הגורמים הפרוגנוסטיים בחולים אלה.

בכדי לבדוק את הנושא, בחנו החוקרים 88 חולים הסובלים מ-HCC מתקדמת שקיבלו אינפוזית כמותרפיה עורקית.

החוקרים מדווחים כי בחולה אחד נצפתה תגובה מלאה, וכי 14 חולים הראו תגובות חלקיות, עם שיעור תגובה של 17% לגידול. באף אחד מהגידולים לא נצפתה התקדמות.

שיעור ההשרדות הכללי מוערך ב-55% כעבור שנה, ב-36% כעבור שנתיים, וב-24% כעבור 3 שנים, ומשך ההשרדות הממוצע עומד על 19.5 חודשים.

שלושה גורמים נמצאו פרוגנוסטיים משמעותית, באופן בלתי-תלוי, באנליזה רבת -משתנים שבוצעה: דרוג ה-CLIP (ה-Cancer of the Liver Italian Program), שלב ה-Okuda (שתי מערכות קביעת שלב הגידול), וההפשעה התרפויטית.

החוקרים מציינים כי ב-14 חולים (16%) נצפו סיבוכים גדולים הקשורים למערכת ה-reservoir של הכמותרפיה. סיבוכים אלה ואחרים היו ניתנו לשליטה באמצעות הסרה או החלפה של מערכת ה-reservoir, מתן טיפול רפואי, והשהייה של אינפוזית הכמותרפיה.

החוקר הראשי, ד”ר Hamada מסביר כי ניתן לתת פרוגנוזה לחולים עוד לפני מתן האינפוזיה, וכתוצאה מכך ניתן לשקול האם לתת לחולה טיפול נוסף, למשל מתן טיפול באינפוזיה לעורקי הכבד, ולבחור את הטיפול הטוב ביותר מבין סוגי טיפולים שונים. באופן זה, הוא מציין, ניתן יהיה להמנע נביצוע פרוצדורות חסרות ערך.

J Vasc Interv Radiol 2004;15:835-841.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה