גסטרואנטרולוגיה

Erbitux , טיפול חדש לסרטן מעי ממאיר, אושר לשיווק על ידי ה-EU

(Cetuximab (Erbitux – תכשיר חדש לטיפול בסרטן מעי ממאיר אושר לשיווק ע”י ה-EU ויהפוך לתכשיר הראשון שהוא נוגדן יחיד הפועל באופן ספציפי כנגד רצפטור הגדילה האפידרמלי -( epidermal growth factor receptor (EGFR .

ההתוויה המאושרת לארביטוקס היא לטיפול בשילוב עם אירינוטקן לטיפול במטופלים עם EGFR הבא לידי ביטוי בסרטן מעי ממאיר, לאחר כשלון טיפול המבוסס על כימותרפיה של אירינוטקן. כמחצית מ-260,000 המטופלים המאובחנים עם סרטן מעי מידי שנה באירופה מפתחים מחלה ממארת.

מחקר ה-BOND (ר”ת של Bowel Oncology and Cetuximab Antibody ) הראה שארביטוקס, בשילוב עם אירינוטקן, הפחית את גודל הגידול ביותר מחצי בקרב 23% מהמטופלים, ועצר את המשך ההתפשטות בעוד 33% מהחולים. תופעת הלואי הנפוצה ביותר הייתה מעין פריחה של  אקנה על העור, אשר דווחה בכמחצית מהמטופלים.

ארביטוקס מכוון במיוחד לחסום את ה-EGFR , פרוטאין הנמצא במעטפת התא, המופיע ביותר מ-80% מהגידולים הממאירים של המעי, וכתוצאה מכך הטיפול מדכא את התפשטות והתחרבות הגידול.

לדיווח ב-druginfo

התכשיר פותח ע”י Merck גרמניה אשר בוחנת כעת גם הרחבת אינדיקציה לטיפול בסרטן ריאות של תאים לא קטנים. לאישור באירופה (ה-FDA אישראת התכשיר לפני מס’ חודשים) חשיבות רבה מבחינת החברה שצופה למכירות שנתיות של עד כ- 600 מיל’ $ ויותר.

לדיווח ב-firstword

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה