גסטרואנטרולוגיה

Saquinavir יעיל במטופלים עם HIV הסובלים מהפרעות במערכת העיכול (Antimicrob Agents Chemother)

FORTOVASE, INVIRASE) saquinavir), מעכב protease, נמצא יעיל במטופלים עם HIV שסובלים משלשול וירידה במשקל למרות הזמינות הביולוגית הנמוכה שלו, מדווחים חוקרים בגיליון פברואר של Antimicrobial Agents and Chemotherapy.

במטרה לבחון את השפעת Saquinavir על הפרעות במערכת העיכול במטופלים חיוביים ל- HIV בחנו החוקרים את השפעת הטיפול ב- 100 מטופלים שסווגו כא-תסמיניים, עם AIDS תסמיני אך ללא שלשול או ירידה במשקל או עם AIDS תסמיני עם שלשול וירידה במשקל.

כל המטופלים קבלו טיפול פומי ב- 600 מ”ג Saquinavir פעם ביום ביחד עם ארוחת בוקר סטנדרטית שכללה 200 מ”ל מיץ אשכוליות. החוקרים מציינים שבתחילת המחקר בסוף שנות ה- 90 היה מקובל ליטול את התרופה עם מיץ אשכוליות במטרה להגביר את ספיגתה.

דגימות הדם הראו שהחשיפה לתרופה היתה גבוהה באופן משמעותי סטטיסטית במטופלים שסבלו משלשול וירידה במשקל בהשוואה למטופלים שלא סבלו מתסמינים במערכת העיכול. החוקרים מציינים שהעלייה בחשיפה לתרופה קשורה בירידה בספיגה במעי ובעליה היחסית במינון ככל שמשקל הגוף פוחת.

החוקרים מסכמים שניתן להשתמש ב- Saquinavir במטופלים עם שלשול ו/או ירידה במשקל, עם זאת יש צורך לעקוב אחר רמות התרופה על מנת לקבוע את המינון המתאים בכל מטופל.

Antimicrob Agents Chemother 2004;48:538-545.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה