גסטרואנטרולוגיה

מיסופרוסטול פומי עשוי להיות חלופה טובה למתן וגינלי לצורך הפסקת הריון בטרימסטר השני

טיפול להפסקת הריון באמצעות מיסופרוסטול (misoprostol , במקור תרופת ה-cytotec המיועדת לכיבים במערכת העיכול) פומי, אשר ניתן לאחר מנה ראשונית במתן וגינלי, יעיל במידה דומה למתן וגינלי.

מחקרים קודמים הראו שטיפול בתרופה זו באופן וגינלי היה יעיל יותר. לנוכח הההעדפה והנוחיות הרבים יותר מצד המטופלות ומערכת הבריאות לטפל באופן פומי, בחן ניסוי זה את האפשרות של מתו פומי לאחר מנה ראשונית וגינלית.

המחקרה מדווח במהדורת ספטמבר של ה- American Journal of Obstetrics and Gynecology.

החוקרים טיפלו ב-43 נשים אשר אושפזו לצורך הפסקת הריון בגלל אינדיקציות שונות, בעיקר התפתחות לא תקינה של העובר. נשים שעברו ניתוח קיסרי או הסרת מיומות שכללו חדירה לחלל רירית הרחם הוצאו מהמחקר.

כל המשתתפות קיבלו מנה ראשונית של 800 µg  כאשר לאחר מכן חולקו הנשים ל-2 קבוצות, כשכל קבוצה קיבלה מינון של 400µg  באופן וגינלי או פומי מידי 8 שעות.

אי יציאת העובר תוך 48 שעות הוגדרה ככשלון, אשר בשלב זה עבר הטיפול לפרוסטגלנדינים בהזרקה כל 3 שעות.

החוקרים השוו את זמן הוצאת העובר בשתי הקבוצות, משך תקופת האישפוז, אורך זמן הלידה והמינון המצטבר של מיסופרוסטול כמו גם תופעות לואי.

המטופלות קיבלו טיפול משלים של נרקוטיקה, אילחוש והרגעה לפי הצורך.

ההבדל בין הקבוצות בזמן עד יציאת העובר לא היה משמעותי ומובהק סטטיסטית.(16 שעות בממוצע בטיפול הפומי מול 24 בוגינלי). תוצאות דומות התקבלו גם לגבי הזמן החציוני עד למועד לידת העובר. יש לציין אך שזמן זה היה קצר ביחס למידע היסטורי המתייחס ל-60 נשים, שהיה 18.6 שעות.

בשאר הקריטריונים גם לא נמצאו הבדלים משמעותיים בין שתי הקבוצות.  בקבוצה הפומית יותר נשים סבלו מחום: 50% לעומת 22% .

עקרונית,  שתי השיטות נראות יעילות לטרימסטר השני של ההריון, עם זמן תגובה טוב יותר מהידוע בפרוטוקול. השילוב של מתן וגינלי בתחילה, ולאחר מכן מעבר לאוראלי נראה כמספק חלופה לא ניתוחית שהיא נוחה ומועדפת על המטופל והמטפל.

 Am J Obstet Gynecol. 2003;189:710-713

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה