גסטרואנטרולוגיה

Oxaliplatin עם Fluorouracil-Leucovorin יעיל בטיפול בסרטן מתקדם של המעי הגס

טיפול ב-oxaliplatin ו- (fluorouracil-leucovorin (FOLFOX4 הוא אפקטיבי יותר מאשר טיפול בכל אחד מהם לבד בסרטן קולורקטלי גרורתי שהתפתח לאחר טיפול קו ראשון, כך על פי מחקר חדש. בצפון אמריקה, לא היתה אפשרות טיפול זמינה עבור חולי סרטן קולרקטלי גרורתי שהמשיך להתפתח לאחר  שטופל ב-irinotecan, bolus fluorouracil ו- leucovorin, טיפול הקו הראשון המועדף. כתוצאה מהמחקר הנוכחי, ה-FDA העניקה אישור מואץ למשטר ה-FOLFOX4  לאינדיקציה זו לפני כשנה.

במחקר החדש, 463 מטופלים עם התפתחות של המחלה לאחר טיפול קו-ראשון חולקו רנדומאלית לקבל  bolus and infusional fluoruracil-leucovorin (LV5FU2), oxaliplatin monotherapy, או  FOLFOX4. 

 ה- FOLFOX4 השיג את הטיפולים האחרים בכל המדדים של היעילות הקלינית, כותבים החוקרים.  בגלל שטיפול יחידני ב-oxaliplatin לא היה טוב יותר מאשר הטיפול ב- LV5FU2 ביעילותו ולעיתים גם פחות טוב, החוקרים התמקדו בהשוואת הטיפולים FOLFOX4 עם LV5FU2. ה-FOLFOX4 הוביל לתגובה חיובית בשיעור של 9.9%, בעוד שהשיעור של LV5FU2 היה 0%. הזמן הממוצע להתפתחות הגידול עם FOLFOX4 היה 4.6 חודשים, זמן ארוך יותר משמעותית מאשר הזמן שנראה ב-LV5FU2, כ-2.7 חודשים.

 33% מהמטופלים ב- FOLFOX4 חוו הקלה בסימפטומים הקשורים לגידול, בהשוואה ל-12% מאלו שטופלו ב-LV5FU2.  אמנם FOLFOX4 נראה כרעיל יותר מאשר LV5FU2, אך התופעות החמורות היו ניתנות לחיזוי  ולא השפיעו בצורה שלילית על סבילות הטיפול או על הישרדות, מציינים החוקרים.

לידיעה המלאה במדסקייפ

J Clin Oncol 2003;21:2059-2069

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה