גסטרואנטרולוגיה

השמנה ואסטרוגן כגורמי סיכון ל-GERD

הקשר בין מסת גוף וסימפטומים של (gastroesophageal reflux disease (GERD הוא חזק יותר בקרב נשים לפני ואחרי גיל המעבר שמטופלות ב-HRT, מאשר בנשים לאחר גיל המעבר שאינן מקבלות HRT. יותר מכך, ירידה במשקל מורידה את הסיכון ל-GERD גם בגברים וגם בנשים, כך על פי מחקר חדש ב-JAMA.

החוקרים ערכו מחקר של למעלה מ-58,000 משתתפים שענו על סקר בין 95′- 97′. החוקרים השוו 5% (3,153 משתתפים) מן המשתתפים שדיווחו על סימפטומים של GERD אל מול 69% (50,210), שדיווחו שאינם סובלים מסימפטומים. ה-BMI הממוצע היה 28.1 בקבוצת הסובלים מ-GERD ו-25.8 בקבוצת הביקורת. גברים עם BMI גבוה מ-35 היו בסיכון של פי 3.5 לסבול מתסמיני GERD בהשוואה לגברים עם BMI נמוך מ-25.

בקרב הנשים, אלו שהיו שמנות בצורה ניכרת סבלו מסיכון של פי 6 בהשוואה לנשים במשקל רגיל. בהשוואה לנשים במשקל נורמלי, נשים שסבלו מעודף משקל חמור היו ביחס סיכון של 6.8 לסימפטומים של GERD אם היו לפני גיל המעבר, ול-4.2 אם היו לאחר גיל המעבר.  טיפול הורמונלי, במיוחד טיפול אסטרוגן בלבד, חיזק את הקשר בין ה-BMI ל-GERD. החוקרים מסכמים כי לאור ממצאים אלו ייתכן כי לאסטרוגן חלק חשוב באטיולוגיה של מחלות רפלוקס.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לאבסטרקט- JAMA. 2003;290:66-72

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה