גסטרואנטרולוגיה

טיפול בהפטיטיס C באמצעות פגינטרון נמצא כ- cost effective


מחקר כלכלי-רפואי שהתפרסם לאחרונה ב- GUT מצא כי הטיפול בהפטיטיס C באמצעות שילוב של פגינטרון (Pegintron ) עם ריבורין (Ribavrin ) הוא בעל יעילות כלכלית/רפואית גבוהה (cost effective ) בהשוואה לטיפול של אינטרפרון עם Ribavrin.

הניתוח השווה כאמור בין טיפול בשילוב של Pegintron עם Ribavrin לבין טיפול משולב של Interferon ו- Ribavrin. הניתוח בוצע באמצעות שימוש במודל מרקוב אשר העריך מצד אחד את סל העלויות הכרוכות בטיפול בהפטיטיס C , לרבות עלות הטיפול בסיבוכים ובהתקדמות המחלה, בשתי חלופות הטיפול, ומצד שני – העריך את תוחלת ואיכות חייהם של החולים, בשתי חלופות הטיפול.

המימצאיםהעיקריים של הניתוח היו:

* תוחלת החיים של חולה בהפטיטיס C כרוני המטופל בטיפול המשולב עם פגינטרון גבוהה יותר בכ- 4.5 שנים מאשר חולה שאינו מטופל כלל. בהשוואה לחולה המטופל עם אינטרפרון . (שניהם כאמור בשילוב עם Ribavrin) תוחלת החיים תהיה גבוהה יותר בין 0.5-1 שנה.

* סך עלות הטיפול בחולה הפטיטיס למשך תקופת תוחלת חייו מסתכמת בכ- 27,500 יורו בחלופת הטיפול בפגינטרון, לעומת 25,900 יורו בחלופת הטיפול הסטנדרטית , היינו עם האינטרפרון. 

* יחס העלות/תועלת הנמדד על ידי חלוקה של הפרש סך העלויות (כ- 1,600 יורו) לטיפול לתקופת חיים בין חלופת הפגינטרון לאינטרפרון בתוספת תוחלת החיים (או תוספת ה- QUALYS – שזהו שיקלול של תוחלת החיים עם איכות החיים) שנמצא היה תוספת עלות (לאחר היוון) של כ- 6,500 יורו הנדרשת כדי להוסיף שנת חיים אחת באיכות חיים מלאה. תוצאה זו נחשבת כיחס סביר , או cost effective המצדיק הכללה של הטיפול בסל התרופות.

הערה – ניתוח בשיטה דומה שבוצע בישראל, על בסיס העלויות המקומיות הגיע לתוצאות ומסקנות דומות. לעיון במסקנות הניתוח הכלכלי הישראלי – לחץ כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה