גסטרואנטרולוגיה

נפח ויעילות קולונוסקופיה לגילוי מוקדם לאחר שינוי ההתוויות והכיסוי הביטוחי בארה”ב.


Volume and yield of screening colonoscopy at a tertiary medical center after change in medicare reimbursement. Prajapati DN, Saeian K, Binion DG, Staff DM, Kim JP, Massey BT, Hogan WJ.

Am J Gastroenterol 2003 Jan;98(1):194-9

מעקב קולונוסקופי לגילוי מוקדם של שאת המעי הגס במבוגרים אסימפטומטיים > גיל 50 וללא סיכון משפחתי עדיין אינו נמצא בסל הבריאות במדינות רבות ובכללן ישראל. החל מיולי 2001 נכללת בדיקה זו במסגרת הכיסוי של ה- Medicare בארה”ב.

מטרת העבודה הנוכחית היתה לבדוק את המשמעות לטווח קצר של שינוי זה על כמות הבדיקות שבוצעה ועל התוצאות במרכז רפואי שלישוני במילווקי.

שיטות: הושווה מספר ותוצאת הבדיקות של נבדקים אסימפטומטיים ללא גורמי סיכון > גיל 50 מתאריך שינוי הכיסוי הביטוחי, לקבוצת נבדקים עם סיכון יתר לחלות בסרטן (קרובי משפחה) בתקופה שקדמה לכך.

תוצאות: השוואת מספר הבדיקות והממצאים מופיעים בטבלה הבאה

מסקנות: מאז השינוי בכיסוי הביטוחי יש עלייה במספר הקולונוסקופיות המבוצעות לצורך מעקב. הנבדקים מעט זקנים יותר. % הממצאים הניאופלסטיים דומה לזה שנמצא באוכלוסיה עם סיכון יתר שנבדקה עד היום.

הערות: הנתון האחרון בקשר לשיעור האדנומות שנתגלו מעניין ומצדיק ללא ספק הכנסת הקולונוסקופיה לסל הבריאות בנבדקים > גיל 50 או יותר כבדיקת סקר לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס.

למאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה