גסטרואנטרולוגיה

השפעת הטיפול ב- PPI על תוצאת תבחין נשיפה עם UREA- 13C המתבצע באופן מתמשך .

Effect of proton pump inhibitors on the continuous real time (13)C-urea breath test. Shirin H, Frenkel D, Shevah O, Levine A, Bruck R, Moss SF, Niv Y, Avni Y.

Am J Gastroenterol. 2003 Jan;98(1):46-50.

בדיקת נשיפה עם אוריאה (UBT) נחשבת לשיטה הלא-חדרנית הטובה ביותר לאיבחון זיהום עם הליקובקטר פילורי. אחת המגבלות שתוארו בספרות הפוגעות בדיוק הבדיקה הוא במידה והנבדק נוטל טיפול נוגד הפרשת חומצה כמו PPI בעת ביצוע הבדיקה. מסיבה זו מומלץ להפסיק טיפול זה מספר ימים לפני הבדיקה.

מטרת העבודה הנוכחית היתה לבדוק את דיוק הבדיקה באמצעות שיטה חדשה במסגרתה מבוצע ניטור רציף של הפרשת 2CO על ידי הנבדק, ועיבודו בו זמנית במערכת ממוחשבת הנותנת את התוצאה באופן רציף ומיידי. המכשיר BreathIDמתוצרת חברה ישראלית (אורידיון), והחוקרים רצו לבדוק האם באמצעות מכשיר זה ניתן להתגבר על המיגבלה של טיפול מקדים עם PPI.

נבדקים ושיטות: נבדקו 52 נבדקים עוקבים שנמצאו חיוביים לזיהום עם הליקובקטר באמצעות תבחין נשיפה שבוצע במכשיר BreathID. הנבדקים טופלו למשך 14 יום עם אומפרזול 20 מ”ג/יום או פנטופרזול 40 מ”ג/יום. בדיקת נשיפה חוזרת בוצעה ביום ה- 14 לטיפול באמצעות מכשיר ה BreathID ובאמצעות השיטה המקובלת IRMS.

תוצאות: בדיקה כוזבת שלילית ביום ה-14 נמצאה ב – 1/43 (2.3% ) במכשיר ה BreathID בהשוואה ל- 2/43 ( 4.6%) בנבדקים בשיטת IRMS, פרט , אם כן למקרה אחד, נמצאה התאמה מלאה בין 2 שיטות הבדיקה. ב-כ 1/3 מהנבדקים נמצאה עליית מה בתוצאות לאחר טיפול ב-PPI, ב-1/3 ירידה, וב-1/3 ללא שינוי.

הגרף הבא מראה את תוצאות הבדיקה לפני ולאחר טיפול :

מסקנות: למעשה לא נמצאה השפעה של טיפול ב-PPI על תוצאת בדיקת הנשיפה ב- 2 השיטות עם עדיפות קלה אולי לשיטה הרציפה של BreathID.

למאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה