משפחה

השוואת Sacituzumab Govitecan לעומת Docetaxel בטיפול ב-NSCLC מתקדם או גרורתי (J Clin Oncol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Oncology עולה כי טיפול ב- Sacituzumab Govitecan עשוי לשפר את ההישרדות הכוללת לעומת Docetaxel בחולים עם סרטן ריאות גרורתי מסוג NSCLC (או Non-Small Cell Lung Cancer) עם התקדמות לאחר טיפול קודם.

מחקר EVOKE-01 הינו מחקר בשלב III, בתווית-פתוחה, להערכת Sacituzumab Govitecan לעומת טיפול ב-Docetaxel בחולים עם NSCLC גרורתי עם התקדמות תחת או לאחר טיפול מבוסס-פלטינום, מעכב PD-L1 וטיפול ממוקד כנגד שינויים גנומיים ברי-טיפול.

החולים חולקו באקראי ביחס 1:1 לקבלת Sacituzumab Govitecan או Docetaxel. תוצא הסיום העיקרי היה הישרדות כוללת ותוצאי סיום משניים עיקריים כללו את ההישרדות ללא-התקדמות מחל, שיעורי תגובה אובייקטיבית, הערכת תסמינים לפי דיווח המטופלים ובטיחות הטיפול.

בניתוח לפי כוונה לטפל נכללו 299 חולים תחת Sacituzumab Govitecan ו-304 חולים תחת טיפול ב-Docetaxel, כאשר 55.4% קיבלו קו טיפול אחד קודם.

התוצא העיקרי לא הושג.  עם זאת, תועד שיפור מספרי בהישרדות הכוללת עם Sacituzumab Govitecan לעומת Docetaxel (חציון של 11.1 לעומת 9.8 חודשים; יחס סיכון של 0.84, p=0.0534), עם תוצאות דומות עם סוג היסטולוגי קשקשי או לא-קשקשי.

חציון הישרדות ללא-התקדמות מחלה עמד על 4.1 חודשים לעומת 3.9 חודשים (יחס סיכון של 0.92, רווח בר-סמך 95% של 0.77-1.11).

החוקרים מדווחים על תועלת בהישרדות הכוללת עם Sacituzumab Govitecan (192 חולים) לעומת Docetaxel (191 חולים) בקרב אלו שלא הגיבו למשטר טיפול אחרון שכלל מעכב PD-(L)1 (חציון הישרדות כולל של 3.5 חודשים; יחס סיכון של 0.75, רווח בר-סמך 95% של 0.58-0.97); ממצא זה היה דומה עם היסטולוגיות שונות.

מבין כלל המטופלים ב- Sacituzumab Govitecan ו-Docetaxel, 6.8% ו-14.2% מהחולים, בהתאמה, הפסיקו את הטיפול בשל אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי; 1.4% ו-1.0%, בהתאמה, אובחנו עם אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי שהובילו למוות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי למרות שלא תועד שיפור מובהק סטטיסטית בהישרדות הכוללת של חולים עם NSCLC גרורתי, הממצאים מעידים על שיפור מספרי בהישרדות הכוללת עם Sacituzumab Govitecan לעומת Docetaxel, אשר תואר לאורך גידולים מסוגים היסטולוגיים שונים. שיפור משמעותי קלינית בהישרדות הכוללת תועדה בחולים עם ממאירות גרורתית שלא הגיבו למשטר טיפול אחרון שכלל מעכב PD-L1. הטיפול ב- Sacituzumab Govitecan נסבל טוב יותר מ-Docetaxel עם פרופיל בטיחות תואם לדיווחים קודמים וללא סוגיות בטיחות חדשות.

J Clin Oncol, May 31, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה