משפחה

רמות אלבומין מסוכרר בדם בהיריון מוקדם מנבאות סוכרת הריונית (Diabetes Care)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Care מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי ריכוז אלבומין מסוכרר בדם בהיריון מוקדם עשוי לסייע בחיזוי הסיכון לסוכרת הריונית.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין ריכוזי אלבומין מסוכרר בדם בהיריון מוקדם ובאמצע ההיריון ובין הסיכון לאבחנה של סוכרת הריונית.

החוקרים מדדו את ריכוזי אלבומין מסוכרר בדגימות נאספו שנאספו בשבועות 10-14 להיריון ובשבועות 15-26 להיריון ב-107 נשים עם אבחנה של סוכרת הריונית וב-214 ביקורות ממחקר Fetal Growth Study במרכז Eunice Kennedy Shriver National Institute of Child Health and Human Development.  ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הבדלים בממוצע אלבומין מסוכרר בין נשים עם אבחנה של סוכרת הריונית ובין ביקורות ללא ההפרעה המטבולית במהלך ההיריון.

מהנתונים עולה כי לאחר 15-26 שבועות היריון, ריכוז אלבומין מסוכרר היה נמוך יותר בקבוצת המקרים של נשים עם אבחנה של סוכרת הריונית, בהשוואה לביקורות ללא סוכרת הריונית (ממוצע של 11.90% [רווח בר-סמך 95% של 6.42-32.76] לעומת 12.46% [8.45-38.35], p=0.004).

מהממצאים עולה כי בנשים עם ריכוזי אלבומין מסוכרר גבוהים יותר תועדה נטייה של סיכון מופחת לאבחנה של סוכרת הריונית, אם כי הקשרים לא היו מובהקים סטטיסטית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי ריכוזי אלבומין מסוכרר באמצע היריון עשויים להיות נמוכים יותר בנשים אשר יפתחו מאוחר יותר סוכרת הריונית. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את המנגנון בבסיס הקשר בין ריכוזי אלבומין מסוכרר ובין הסיכון להתפתחות סוכרת הריונית בשלב מאוחר יותר.

Diabetes Care, Jul 5, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה