משפחה

תוצאות חיוביות ליישום פרוטוקול מוקדם של Bubble CPAP בפגים קטנים מאוד (Pediatrics)

ד”ר ברנרד ברזילי, עורך מדור ניאונטולוגיה, משתף מאמר שפורסם בכתב העת Pediatrics ובו הוצגה השפעתו החיובית של יישום פרוטוקול הטיפול המוקדם ב-Bubble CPAP על תוצאות נשימתיות ועל שיעורי תמותה בפגים קטנים מאוד.

מחקר חדש שפורסם ב – Pediatrics הראה כי יישום פרוטוקול מקיף של Bubble CPAP מוקדם היה קשור לירידה משמעותית באינטובציות בשבוע הראשון לחיים, וכן לירידה בשיעורי המוות ודיספלזיה ברונכופולמונרי (BPD) חמורה בפגים קטנים מאוד.

הפרוטוקול, שיושם באפריל 2014, כלל הנחיות ברורות לשימוש ב-Bubble CPAP כתמיכה נשימתית ראשונית בחדר לידה עבור תינוקות שנולדו לפני שבוע 32 להריון. המחקר כלל 440 פגים שנולדו לפני שבוע 32 ובמשקל נמוך מ-1250 גרם. החוקרים השוו את התוצאות בין ארבע תקופות: לפני יישום הפרוטוקול (2012-2014) ושלוש תקופות לאחר יישומו (2014 – 2016, 2016 – 2018, 2018 – 2020).

התוצאות הראו ירידה משמעותית בשיעורי האינטובציה בחדר לידה לאורך זמן, במיוחד בפגים שנולדו לפני שבוע 29. בקבוצת הפגים שנולדו לפני שבוע 26, שיעור האינטובציה בחדר לידה ירד מ – 96% ל – 40%. שיעור התינוקות שלא נזקקו לאינטובציה כלל בשבוע הראשון לחיים עלה מ – 19% ל – 40%.

בנוסף, נצפתה ירידה בשיעורי המוות ודיספלזיה ברונכופולמונרית חמורה, במיוחד בתקופה האחרונה של המחקר. שיעור הדיספלזיה ברונכופולמונרית החמורה ירד מ – 12% ל – 6%. ההשפעה הבולטת ביותר נראתה בפגים שנולדו בין שבוע 26 ל – 28 להריון. החוקרים מצאו גם עלייה בזמן עד לאינטובציה בפגייה, מממוצע של 6.3 שעות לפני יישום הפרוטוקול ל – 12.2 שעות בתקופה האחרונה. זאת ללא עלייה בסיבוכים כמו חזה אוויר או דימום תוך-חדרי חמור.

למאמר בPediatrics

הערות העורך:
מאמר זה מצטרף לשורה ארוכה של מאמרים שמצאה כי מתן תמיכה נשימתית לפגים בחדר הלידה שמשמרת את ה-FRC (במקרה הזה Bubble CPAP) מורידה את שיעורי התמותה וה – BPD. בנוסף, מחקר זה מדגיש את העובדה שישנם פגים שכל מה שהם זקוקים לו לאחר הלידה הוא CPAP ואין להם צורך בהנשמה מלאה, מאחר וקיים בהם הדחף לנשום.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה