משפחה

דיאטה ים-תיכונית עם שמן זית עשויה להפחית את הסיכון להישנות הפרעות קצב לב (מתוך כנס ה-Heart Rhythm)

בחולים עם פרפור פרוזדורים לאחר אבלציה, הקפדה על דיאטה ים-תיכונית מועשרת בשמן זית כתית מעולה מלווה בסיכון מופחת להישנות הפרעות קצב לב, בהשוואה לאלו ללא הגבלה תזונתית, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך כנס Heart Rhythm.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דיאטה ים תיכונית מועשרת בשמן זית כתית מעולה הוכחה כבעלת השפעה לחיובית על מגוון מצבי תחלואה והם ביקשו לבחון אם הקפדה על דפוס תזונה זה תפחית את ההישנות של הפרעות קצב מהירות לאחר אבלציה של פרפור פרוזדורים.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 720 חולים עם פרפור פרוזדורים התקפי או קבוע לאחר אבלציה (גיל ממוצע של 60 שנים; 24% נשים) להקפדה על דיאטה ים-תיכונית מועשרת בשמן זית כתית מעולה לאחר הפרוצדורה או לקבוצת ביקורת ללא כל הגבלה תזונתית. קבוצת ההתערבות קיבלה מידע ללא עלות אודות הדרכים להפקיד על דיאטה ים תיכונית עם שמן זית כתית מעולה.

החולים היו במעקב למשך 18 חודשים ופעם בשבוע השלימו תיעוד אק”ג. המשתתפים השלימו ניטור אק”ג לאורך 24 שעות לאחר 6 חודשים, 12 חודשים ו-18 חודשים.

בכלל המדגם, שיעורי התוצא העיקרי של הישנות טכיאריתמיה לאחר 18 חודשים היו נמוכים יותר בזרוע דיאטה ים-תיכונית, אך ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית (24.4 ל-1,000 חודשי-אדם לעומת 28.6 ל-1,000 חודשי-אדם; הבדל בסיכון של 4.3- מקרים ל-1,000 חודשי-אדם; יחס סיכון מתוקן של 0.86, רווח בר-סמך 95% של 0.68-1.1).

בקרב 431 חולים עם פרפור פרוזדורים התקפי בתחילת המחקר, דיאטה ים תיכונית הפחית את הסיכון לתוצא העיקרי בהיקף שך 32%, בהשוואה לתוצאות ללא הגבלה תזונתית (16.6 מקרים ל-1,000 חודשי-אדם לעומת 25 מקרים ל-1,000 חודשי-אדם; הבדל בסיכון של 8.3- מקרים ל-1,000 חודשי-אדם; יחס סיכון מתוקן של 0.68, רווח בר-סמך 95% של 0.48-0.97).

החוקרים מסכמים וקוראים להמליץ על דיאטה ים תיכונית מועשרת בשמן זית כתית מעולה לחולים עם פרפור פרוזדורים התקפי לאחר אבלציה במטרה למנוע או להפחית את הסיכון להישנות לאחר הפרוצדורה.

מתוך כנס ה-Heart Rhythm

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה