משפחה

תוצאות טיפול ב-Semaglutide בטוח בחולי סוכרת לפני התערבות ניתוחית  (Diabetes Obesity & Metab)

טיפול ב- Semaglutide אינו מביא לעליה בסיכון לדלקת ריאות לאחר-ניתוח בחולי סוכרת המופנים לניתוח אלקטיבי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Diabetes, Obesity and Metabolism.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי התבסס על נתונים ממאגרי חולים באונטריו, קנדה. החוקרים התמקדו בחולים עם סוכרת מסוג 2 בגילאי 66 שנים ומעלה שעברו ניתוח אלקטיבי עם הרדמה כללית או ספינאלית בין פברואר 2020 ועד מרץ 2023.

מדגם המחקר כלל 48,597 חולים, כאשר 3,843 (7.9%) קיבלו מרשם לטיפול ב- Semaglutide לפני התערבות ניתוחית.

ניתוח PSM (או Propensity Score Matching) שימש להשוואת חולים שטופלו ב- Semaglutide מול אלו שלא קיבלו את התרופה, כאשר התוצא העיקרי היה הסיכון לדלקת ריאות בתוך 14 ימים מהניתוח. עוד נבחנה תת-קבוצה של חולים שעברו ניתוח עם הרדמה כללית.

מהנתונים עולה כי אין הבדל משמעותי בסיכון לדלקת ריאות לאחר-ניתוח בין חולים שטופלו ב- Semaglutide ואלו שלא קיבלו את הטיפול התרופתי (יחס סיכויים של 0.71, רווח בר-סמך 95% של 0.36-1.41). תוצאים משניים, כולל דלקת ריאות עקב אספירציה, ברונכוסקופיה בתוך 14 ימים מניתוח ותמותה מכל-סיבה בתוך 30 ימים, גם כן לא היו שונים באופן מובהק סטטיסטית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר הנוכחי ומחקרים קודמים מציעים כי אין עליה משמעותית קלינית בסיכון לאספירציה לאחר-ניתוח בחולי סוכרת תחת טיפול באגוניסטים לקולטן ל-GLP-1. עם זאת, ייתכן סיכון מוגבר בתתי-קבוצות מסוימות, דוגמת חולים תחת מינונים גבוהים יותר של אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1, חולים שהחלו לאחרונה את הטיפול התרופתי, חולים עם כאבי בטן, או במהלך פרוצדורות מסוימות דוגמת גסטרוסקופיה.

Diabetes Obesity & Metab, June 11, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה