משפחה

עדויות חדשות תומכות בבטיחות ויעילות ארוכת-טווח של Somapacitan פעם בשבוע (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Endocrine Society)

מנתונים חדשים ממחקר בשלב 3 שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Endocrine Society עולות עדויות התומכות ביעילות וסבילות לאורך זמן של Somapacitan פעם בשבוע.

מחקר REAL4 הינו מחקר אקראי, בתווית-פתוחה, בינלאומי, בשלב 3, להערכת זריקה חד-שבועית של Somapacitan. במסגרת המחקר, ילדים עם חסר הורמון גדילה חולקו לקבלת Somapacitan פעם בשבוע (0.16 מ”ג/ק”ג) או Norditropin פעם ביום (0.034 מ”ג/ק”ג) למשך 52 שבועות.

לאחר שנה אחת, מטופלים בזריקות הורמון גדילה פעם ביום חצו לקבלת Somapacitan פעם בשבוע וחולים בשתי הקבוצות היו במעקב למשך שנתיים נוספות.

התוצאים העיקריים כללו את מהירות צמיחה לגובה, מדד סטיות תקן של מהירות צמיחה לגובה, ממוצע סטיות תקן של הגובה וגיל העצמות.

החוקרים מדווחים כי 125 חולים בזרוע הטיפול ב- Somapacitanו-63 משתתפים שחצו לקבלת הטיפול ב- Somapacitan השלימו את שלוש שנות הטיפול.

השיפור בגובה היה דומה בין שתי הקבוצות כאשר לאחר שלוש שנים, מהירות הצמיחה לגובה הממוצעת עמדה על 7.4 ס”מ/שנה בקרב אלו שהמשיכו בטיפול ב- Somapacitan ועל 7.8 ס”מ/שנה באלו שחצו מטיפול יומי בהורמון גדילה לטובת Somapacitan פעם בשבוע.

מדד מסת הגוף הממוצע נותר בטווח הבריא בשתי הקבוצות ולא תועדו סוגיות בטיחות או סבילות הנוגעות לטיפול. עוד מציינים החוקרים כי לא זוהו נוגדנים מנטרלים.

לסיכום, ממצאי המחקר תומכים בבטיחות ויעילות Somapacitan לאורך שלוש שנים, כמו גם לאורך שנתיים לאחר מעבר מטיפול יומי בהורמון גדילה לקבלת זריקה חד-שבועית של הורמון גדילה. פרופיל הבטיחות של Somapacitan דומה לפרופיל הבטיחות המוכר של טיפול יומי בהורמון גדילה.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Endocrine Society

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה