T-DXd לקראת קו ראשון לסרטן שד גרורתי עם ביטוי HER2 נמוך (ASCO)

BREAST CANCER סרטן השד בדיקת שד
ה conjugate-של נוגדן-תרופה, trastuzumab deruxtecan, או T-DXd, הוא טיפול יעיל כקו ראשון לחולות סרטן שד גרורתי עם ביטוי HER2 נמוך

ה conjugate-של נוגדן-תרופה, trastuzumab deruxtecan, או T-DXd, הוא טיפול יעיל כקו ראשון לחולות סרטן שד גרורתי עם ביטוי  ER2 נמוך, המעניק 5 חודשי הישרדות נוספים ללא התקדמות מחלה בהשוואה לכימותרפיה.

מחקר זה בא לאחר פרסום ממצאי ניסוי DESTINY-Breast04 בשנת 2022 שהדגימו את T-DXd כטיפול יעיל בקו שני לחולות עם סרטן שד גרורתי עם HER2 נמוך. בכנס השנתי של החברה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית (ASCO) הוצגו תוצאות ניסוי שלב 3 DESTINY-Breast06, שהראו כי T-DXd מתאים גם כטיפול מוקדם יותר בסדר הטיפולים, ואף יעיל בחולות עם סרטן  HER2-ultralow. במחקר זה, 866 חולות הוקצו אקראית לטיפול בT-DXd- או לכימותרפיה לפי בחירת החוקרים.

התוצאות הראו כי T-DXd משפר את ההישרדות ללא התקדמות המחלה (PFS) עם חציון של 13.2 חודשים לעומת 8.1 חודשים בקבוצת הכימותרפיה. שיעורי התגובה הגידוליים היו גבוהים יותר עםT-DXd : 57% בהשוואה ל-31% לכימותרפיה. תופעות לוואי חמורות היו שכיחות יותר בקבוצת הT-DXd- עם 11% מהמטופלות שפיתחו מחלת ריאות אינטרסטיציאלית, ושלושה מקרי מוות כתוצאה מכך.

הממצאים מראים כי גם רמות נמוכות מאוד של HER2 יכולות להיות משמעותיות בטיפול. עם זאת, בשל בעיות בטיחות, יש לבחון כל מקרה לגופו כדי להחליט אם T-DXd מתאים כקו טיפול ראשון. בניסוי DESTINY-Breast07, נבדק T-DXd בשילוב עם pertuzumab בחולות עם HER2 גבוה, והתקבלו תוצאות חיוביות בהישרדות ללא התקדמות מחלה ובשיעורי תגובה גידוליים. ממצאים אלו תומכים בשימוש ב-T-DXd כטיפול ראשוני וכי conjugate של נוגדן-תרופה הוא גישה יעילה לטיפול בממאירויות.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה