תפקיד המדיה החברתית בחינוך למניעת הריון (Pharmacy Times)

פלטפורמות מדיה חברתיות, כמו "טוויטר", או בשמו החדש "X", הפכו למקור מידע משמעותי עבור אנשים המבקשים הדרכה לגבי שיטות למניעת הריון. תופעה רחבה שהולכת וגדלה נבחנה במספר מחקרים שפורסמו לאחרונה. יהונתן ניסן בהמלצתו של פרופ’ שוורצברג משתף מאמר בנושא מתוך ה-Pharmacy Times

כך למשל, מגמה זו הודגשה במחקר חדש שניתח אלפי ציוצים בטוויטר מ-2014 עד 2019, וחשף כי רוב הפוסטים בנושא נעשו על ידי צרכנים ולא על ידי שירותי בריאות או מקורות חדשותיים. המחקר הדגיש את הצורך של אנשי מקצוע בתחום הבריאות ליצור קשר עם מטופלים ברשתות החברתיות כדי לספק מידע מדויק ולשפר את התוצאות הבריאותיות.

מחקר נוסף מ-2021 שבחן מגמות בנושא ניתח 4434 ציוצים מ-2006 עד 2019 שהיו קשורים לשיטות מניעת הריון הפיכות. תוצאות המחקר הצביעו על כך שבין שיטות למניעת הריון שצייצו לגביהן, ההתקן התוך רחמי (IUD) היה השיטה הנפוצה ביותר (45.9% מהציוצים), ולעיתים קרובות התייחסו לשיטות ארוכות טווח יותר מאשר אפשרויות קצרות טווח (58% לעומת 42%, בהתאמה). בנוסף, המחקר הראה כי השיעור השנתי של ציוצים הקשורים לשיטות מניעה הפיכות ארוכות טווח גדל בהדרגה עם הזמן. יתרה מכך, מבין ציוצים שהזכירו אמצעי מניעה בודד, השיעור הגדול ביותר היה בעל אופי שלילי (65,339 מתוך 160,713 ציוצים; 40.66%). עם זאת, ציוצים שהזכירו שיטות ארוכות טווח היו בסבירות גבוהה פי שניים להיות חיוביות בהשוואה לשיטות לטווח הקצר (19.65% לעומת 10.21%, בהתאמה).

עוד מחקר שבחן את התופעה ופורסם לאחרונה, מצא כי 26.7% מהציוצים דנו בקבלת החלטות סביב שיטות מניעה,  ו-20.5% דנו בתופעות לוואי ובדומה למחקר הקודם, בעיקר בהתקן תוך רחמי; עם זאת, זריקת Depot Medroxyprogesterone Acetate עניינה גם כן את הצייצנים. כ-6% מהציוצים חיפשו מידע נוסף על אמצעי מניעה ו-4% ביקשו ייעוץ ספציפי. ציוצים אלה פורסמו בעיקר על ידי צרכנים ומטופלים (50.6%), בעוד ש-6% היו על ידי אנשי מקצוע בתחום הבריאות או מקורות חדשות רשמיים, כשעיתונאים ומקורות חדשותיים צייצו בתדירות גבוהה יותר מאנשי מקצוע בתחום הבריאות. בנוסף, החוקרים ציינו גם שמשתמשי מדיה חברתית דיווחו על בחירת שיטות ספציפיות למניעת הריון על סמך מידע ממקורות לא קליניים, כגון משפחה, חברים או מדיה חברתית.

למאמר ב-Pharmacy Times

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה