תוצאות משופרות ל-amivantamab תת עורי (ASCO)

טיפול תת עורי בנוגדן הדו-ספציפי amivantamab (Rybrevant) לא רק מפחית את זמן הטיפול במחלה, אלא גם עשוי להציע תוצאות משופרות ב-NSCLC עם מוטציה ב-EGFR

 

טיפול תת עורי בנוגדן הדו-ספציפי amivantamab (Rybrevant) ולא בטיפול התוך ורידי בשילוב עם lazertinib (Leclaza) לא רק מפחית את זמן הטיפול במחלה, אלא גם עשוי להציע תוצאות משופרות במטופלים עם סרטן ריאות מתקדם של תאים לא קטנים (NSCLC) עם מוטציה ב-EGFR, כך על פי תוצאות ממחקר ה-PALOMA-3 שהוצג במפגש השנתי של האגודה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית (ASCO) 2024.

Amivantamab תת עורי בתוספת lazertinib לא רק היה נוח יותר לחולים ולמטפלים מאשר הגישה התוך-ורידית, הוא גם היה קשור לשיפור משמעותי בהישרדות הכללית (OS), אמרה המחברת הראשית של המחקר. הטיפול התת עורי לקח פחות מ-5 דקות בהשוואה לשעתיים עד 5 שעות בגישה התוך-ורידית, ובמעקב חציוני של 7 חודשים, הטיפול התת עורי היה קשור בסיכון מופחת של 38% למוות (יחס סיכון , 0.62,  ו-P נומינלי = 0.02).

ד”ר ג’סיקה ג’יי לין, מבית החולים הכללי של מסצ’וסטס, בית הספר לרפואה בהרווארד, בוסטון, שלא הייתה מעורבת במחקר, אמרה שאם הטיפול יאושר, “אעדיף לתת את הטיפול התת עורי על פני התוך ורידי, מכיוון שזה אמור להקל על הזמן ועל הרעילות קלינית, ולשפר את התוצאות בחולים.”

Amivantamab קיבל אישור מואץ על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי במאי 2021 עבור מטופלים עם NSCLC עם מוטציה מסוג EGFR exon 20 insertion לאחר התקדמות לאחר טיפול בכימותרפיה מבוססת פלטינה, בהתבסס על נתוני שיעור התגובה מניסוי קליני שלב 1. בשנת 2023, שלושה מחקרי פאזה 3 – PAPILLON, MARIPOSA ו- MARIPOSA-2 – הראו כי שילוב התרופה עם כימותרפיה מבוססת פלטינה או lazertinib היה קשור ליתרונות משמעותיים של הישרדות ללא התקדמות על פני טיפול סטנדרטי. עם זאת, במחקרים אלו amivantamab  ניתן כפורמולציה תוך ורידית.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה