osimertinib בדרך להיות מאושר ל-NSCLC בכל שלבי הטיפול (ASCO)

ריאות
ייתכן כי בקרוב osimertinib (Tagrisso) יהיה מאושר לטיפול בכל שלבי NSCLC עם מוטציה בקולטן ל-EGFR, לאחר תוצאות ניסוי שהוצג בכנס השנתי של האגודה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית

ייתכן כי בקרוב osimertinib (Tagrisso) יהיה מאושר לטיפול בכל שלבי סרטן ריאות של תאים לא קטנים (NSCLC) עם מוטציה בקולטן ל-EGFR, לאחר תוצאות ניסוי פאזה 3 חדש, 3 LAURA, שהוצג בכנס השנתי של האגודה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית 2024 (ASCO).

הדור השלישי של מעכבי טירוזין קינאז (TKI)-EGFR כבר מאושר באינדיקציות של מחלה גרורתית ולטיפול אדג’ובנטי בשלב מוקדם יותר של NSCLC עם מוטציה ב-EGFR. תוצאות הניסוי יובילו ככל הנראה לאישור ההתוויה הנותרת: מחלה בלתי ניתנת לניתוח בשלב III.

בקרב חולים שחולקו באקראי ל-osimertinib או לפלסבו לאחר טיפול כימי-קרינה דפיניטיבי, osimertinib האריך את חציון ההישרדות ללא התקדמות (PFS) ב-33.5 חודשים בהשוואה לפלצבו – 39.1 לעומת 5.6 חודשים, בהתאמה (יחס סיכון, 0.16; P = .001).

הידיעה התקבלה בתשואות סוערות בפגישה שבה הוצגה על ידי החוקר הראשי והאונקולוג, Suresh S. Ramalingam, מומחה לסרטן ריאות מאוניברסיטת אמורי, אטלנטה. אחד המנחים, ד”ר דוד שפיגל, אונקולוג במכון המחקר שרה קנון, נאשוויל, טנסי, שדיווח על קשרים עם AstraZeneca (יצרנית הטיפול) כינה את התוצאות “יוצאות מן הכלל”, וציין כי “יש משמעות רבה להפחתה של 84% בסיכון להתקדמות סרטן או מוות. זה הולך לשנות את הטיפול כיום ברגע שהתווית תתרחב.”

בניסוי, החוקרים חילקו באקראי 216 מטופלים עם NSCLC עם מוטציה של EGFR בשלב III שלא התקדמו לאחר טיפול כימי-קרינה דפיניטיבי על בסיס פלטינה, לקבל 80 מ”ג osimertinib (n=143) או פלצבו (n=73). מאפייני הבסיס היו מאוזנים ביחסית בין זרועות המחקר, עם פיצול שווה ברובו בין תתי סוגים בשלב III.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה