משפחה

תוצאות מבטיחות לטיפול פומי כנגד נרקולפסיה (מתוך הודעת חברת Takeda)

חברת Takeda הודיעה על תוצאות חיוביות במחקר בשלב 2b להערכת התכשיר הניסיוני TAK-861, אגוניסט לקולטן לאורקסין, בטיפול בחולים עם נרקולפסיה מסוג 1.  

על-פי ההודעה לעיתונות, במחקר האקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, נכללו 112 חולים. מהנתונים עולה כי הטיפול התרופתי ב-TAK-861 הדגים שיפור מובהק סטטיסטית ומשמעותי קלינית במדדים אובייקטיביים וסובייקטיביים של ערות, בהשוואה לפלסבו, לאחר 8 שבועות, כולל שיפור בתוצא הסיום העיקרי לפי מבחן Maintenance of Wakefulness Test.

מנתוני המחקר עלה כי בקרב חולים עם נרקולפסיה אשר טופלו ב-TAK-861 תועד שיפור בתוצאי סיום משניים, כולל במדד Epworth Sleepiness Scale ובמדד Weekly Cataplexy Rate. מרבית המשתתפים אשר השלימו את המחקר נכללו במחקר הארכה ארוך-טווח.

החוקרים מדווחים כי הטיפול ב-TAK-861 היה בטוח ונסבל היטב, ללא אירועים חריגים חמורים משנית לטיפול התרופתי. לא תועדו מקרים של רעילות כבדית או הפרעות ראיה במחקרים בשלב 2b או בשלב הארכה בתווית-פתוחה.

בעקבות התוצאות החיוביות במחקר בשלב 2b, בחברת התרופות הודיעו על השלמת מחקרים בשלב 3 להערכת TAK-861 לטיפול בחולים עם נרקולפסיה מסוג 1 במחצית הראשונה של שנת 2024.

מתוך הודעת חברת Takeda

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה