משפחה

יעילות ובטיחות Orismilast לטיפול ב-Hidradenitis Suppurativa (מתוך J Eur Acad Dermatol Venereol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of the European Academy of Dermatology & Venereology עולה כי טיפול ב- Orismilast עשוי להביא לשיפור בתסמינים בחולים עם Hidradenitis Suppurativa, אך תועדו שיעורים גבוהים של הפסקת הטיפול בשל תופעות לוואי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מעכבי PDE-4 מהווים אפשרות טיפול מבטיחה כנגד מחלות דלקתיות כרוניות. מטרתם כעת הייתה לבחון את היעילות של עיכוב PDE4 בחולים עם המחלה העורית במסגרת מחקר בשלב 2a להערכת Orismilast, מעכב PDE4 פומי.

המחקר בתווית-פתוחה כלל 20 מבוגרים (גיל ממוצע של 40.9 שנים; 13 נשים) עם Hidradenitis Suppurativa בדרגה קלה-עד-חמורה, אשר טופלו ב- Orismilast במשך 16 שבועות. בתחילת הדרך, החוקרים תכננו שלב טיטרציה במשך שבועיים עם יעד מינון של 40 מ”ג פעמיים ביום; עם זאת, העלאת מינון מהירה זו לוותה בסבילות שאינה מתקבלת על הדעת לאור שכיחות גבוהה של תופעות לוואי גסטרואינטסטינאליות והפסקות טיפול.

החוקרים שינו את משטר הטיפול ב-14 החולים שנותרו במחקר לאחר הפסקות הטיפול המוקדמות במטרה לאפשר גישה יותר מותאמת אישית עם טיטרציה איטית יותר ומינון יעד נמוך יותר. בסופו של דבר, 11 חולים הפסיקו את המחקר בשלב מוקדם ו-9 חולים השלימו את 16 שבועות הטיפול כאשר רובם נטלו מינון נמוך יותר מהמינון הראשוני של 40 מ”ג פעמיים ביום (6 חולים).

בקרב חולים שהשלימו את הטיפול תועדה ירידה בספירת אבצסים ונודולים עוריים מ-5.3 (רווח בר-סמך 95% של 1.3-9.4) ל-3.8 (רווח בר-סמך 95% של 2.5- עד 10) לאחר 16 שבועות, מקביל לירידה של 33.1%  בספירת נגעים עוריים. מצד שני, באלו שהפסיקו את הטיפול תועדה ירידה של 12% בספירת הנגעים העוריים מ-4.6 (רווח בר-סמך 95% של 2.1-7) ל-4.3 (רווח בר-סמך 95% של 1.3-7.3) לאחר 16 שבועות.

עוד עולה מהנתונים כי שישה חולים (67%) שהשלימו את הטיפול השיגו HS Clinical Response, אשר הוגדר כירידה של 50% בספירת אבצסים ונודולים, זאת בהשוואה לשלושה חולים (27%) מבין אלו שהפסיקו את הטיפול.

במהלך המחקר דווחו בסך הכול 197 אירועים חריגים, 80% מהם היו משנית לטיפול התרופתי. תוארו ארבעה אירועים חריגים חמורים שכללו הלם אנפילקטי לאחר התחלת פניצילין לטיפול בזיהום בדרכי השתן, זיהום בדרכי השתן שהובילו לאלח דם והופעה חדשה של קוליטיס כיבית. עם זאת, כל האירועים החמורים הללו לא יוחסו לטיפול ב- Orismilast.

ממצאי המחקר הקטן תומכים בתועלת האפשרית של טיפול ב- Orismilast בחולים עם Hidradenitis Suppurativa. עם זאת, החוקרים קוראים להשלים מחקרים גדולים יותר במטרה לבחון את טווח המינונים הנסבל עבור החולים.

J Eur Acad Dermatol Venereol Dec 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • ארבעה מכל עשרה אנשים ברחבי העולם סובלים מסבוריאה דרמטיטיס (JAMA Dermatology)

    ארבעה מכל עשרה אנשים ברחבי העולם סובלים מסבוריאה דרמטיטיס (JAMA Dermatology)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Dermatology עולה כי סבוריאה דרמטיטיס (Seborrheic Dermatitis) פוגעת בכ-4% מכלל האוכלוסייה, עם הבדלים משמעותיים בין קבוצות גיל, אוכלוסיות ואזורים שונים, עם שכיחות גבוהה יותר במבוגרים לעומת ילדים. החוקרים השלימו מטה-אנליזה שכללה 121 מחקרים עם למעלה מ-1.2 מיליון מטופלים עם אבחנה של סבוריאה דרמטיטיס על-ידי רופא. המחקרים שנכללו בסקירה הנרחבת […]

  • האם בדיקה גנטית יכולה לנבא תגובה ל-Semaglutide? (מתוך כנס ה-ADA)

    האם בדיקה גנטית יכולה לנבא תגובה ל-Semaglutide? (מתוך כנס ה-ADA)

    מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-ADA (או American Diabetes Association) עולה כי בדיקה גנטית לזיהוי נטייה להפרעה בשובע לאחר ארוחה (Abnormal Postprandial Satiety) עשויה לסייע בחיזוי טיב התגובה לטיפול ב-Semaglutide, אם כי לא הודגם קשר דומה עם הטיפול בתכשיר אחר מאותה משפחה. הבדיקה הינה חלק מהפורטפוליו של MyPhenome Obesity Phenotyping Portfolio של חברת […]

  • האם טיפול ב-Semaglutide מעלה את הסיכון ל-NAION? (מתוך JAMA Ophthalmol)

    האם טיפול ב-Semaglutide מעלה את הסיכון ל-NAION? (מתוך JAMA Ophthalmol)

    בחולים עם סוכרת מסוג 2, עודף-משקל או השמנת-יתר, טיפול ב-Semaglutide מלווה בסיכון מוגבר לאבחנה של NAION (או Non-Arteritic Anterior Ischemic Optic Neuropathy), כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Ophthalmology. המחקר הרטרוספקטיבי כלל 16,827 חולים ממרכז Massachusetts Eye and Ear בבוסטון. החוקרים התמקדו ב-710 חולים עם סוכרת מסוג 2 , כולל 194 חולים שקיבלו […]

  • זיהומים מסכני-חיים נדירים בתינוקות שנולדו במועד עם שלפוחיות או פוסטולות (Pediatrics)

    זיהומים מסכני-חיים נדירים בתינוקות שנולדו במועד עם שלפוחיות או פוסטולות (Pediatrics)

    בתינוקות שנולדו במועד וללא חום עם שלפוחיות או פוסטולות קיים סיכון נמוך מאוד לזיהומים מסכני-חיים לאחר שלילת אבחנה אפשרית של זיהום בנגיף HSV (או Herpes Simplex Virus), כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Pediatrics. החוקרים בחנו את הרשומות הרפואיות הממוחשבות של תינוקות בגיל עד 60 ימים עבורם הוזמן ייעוץ רופא עור בשישה מרכזים […]

  • אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אלופציה אראטה, הפרעת שיער אוטואימונית לא צלקתית, הינה בעלת שיעור היארעות של עד כ-2% במהלך החיים ועלולה להשפיע על תחומים פסיכולוגיים, רגשיים וחברתיים. יהונתן ניסן משתף את מאמר העוסק בהפרעה מה- U.S. Pharmacist, בהמלצתו של פרופ’ שוורצברג.

  • תכשירים אנטי-פסיכוטיים מסוימים מלווים בסיכון מוגבר לדלקת ריאות (JAMA Psychiatry)

    תכשירים אנטי-פסיכוטיים מסוימים מלווים בסיכון מוגבר לדלקת ריאות (JAMA Psychiatry)

    טיפול במינון גבוה של תרופות אנטי-פסיכוטיות, בפרט Quetiapine, Clozapine ו-Olanzapine, מלווה בסיכון מוגבר לדלקת ריאות בחולים עם סכיזופרניה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Psychiatry. טיפול מונותרפי בתכשירים עם עומס אנטי-כולינרגי גבוה גם מעלה את הסיכון לדלקת ריאות. החוקרים התבססו על מספר מאגרי נתונים ארציים ובחנו את הנתונים אודות חולים שטופלו בשל סכיזופרניה […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה