משפחה

אילו גורמים משפיעים על ההחלטות לטיפול בחולים עם Hidradenitis Suppurativa? (מתוך JAMA Dermatol)

מנתונים שפורסמו בכתב העת JAMA Dermatology עולה כי לפחות חמישה גורמים עשויים להשפיע על בחירת הטיפול בחולים עם אבחנה של Hidradenitis Suppurativa, כולל סף הסבל, תפיסת סכנות הטיפול, עייפות מהטיפול, הבנת המחלה ומקורות המידע של החולים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כ במחקר גדול מארצות הברית, פחות מ-2% מהחולים עם Hidradenitis Suppurativa קיבלו מרשמים לטיפול במעכבי TNF, Adalimumab (מאושר ל- Hidradenitis Suppurativa ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי משנת 2015 ומומלץ כקו-טיפול ראשון בחולים עם מחלה בדרגה בינונית-עד-חמורה) או Infliximab (מומלץ כקו-טיפול שני).

במטרה להבין טוב יותר את הגורמים המשפיעים על החלטות הטיפול התרופתי בחולים עם Hidradenitis Suppurativa, החוקרים השלימו סקר איכותי בין נובמבר 2019 ועד מרץ 2020, אשר כלל ראיונות חצי-מובנים עם חולים עם אבחנה של Hidradenitis Suppurativa אשר טופלו במרפאות שהן חלק מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת אמורי באטלנטה.

בכל המשתתפים במחקר תועד חציון מדד כאב לאורך שבוע של לפחות נקודה אחת בסולם של 0-10 נקודות, החוקרים ניתחו את הנתונים מהסקר בין דצמבר 2021 ועד אוגוסט 2022.

הגיל החציוני של המשתתפים במחקר עמד על 38.5 שנים, 76% היו נשים. ברוב רובם של המשתתפים במחקר (95%) תועדה מחלה בשלב II או III לפי סיווג Hurley ו-71% דיווחו על היסטוריה של טיפול ב-Adalimumab. חציון מדד כאב לאורך שבעה ימים עמד על 6 נקודות.

מניתוח הנתונים עולה כי חמישה גורמים השפיעו על החלטות המשתתפים במחקר להתחלת טיפול כנגד Hidradenitis Suppurativa: סף כאב, תפיסת הסיכון עקב הטיפול, עייפות הטיפול, הבנת המחלה ומקורות מידע כולל רופא העור המטפל, האינטרנט וחברים ואהובים.

המשיבים לסקר לרוב בטחו בטיפולים שהומלצו להם ע”י רופאי העור, כאשר מערכת יחסים לאורך זמן עם רופאי עור שסיפקו טיפול אמפתי פרטני שיפרה את תחושת הבטחון של החולים.

החוקרים כותבים כי דרך התמודדות עם תפיסות שגויות אודות הסיכונים, זיהוי פערים בהבנת המחלה ודגש על חשיבות טיפול מוקדם למניעת צלקות והתקדמות מחלה, רופאי עור יכולים להעצים חולים עם Hidradenitis Suppurativa במטרה לקבל החלטה מושכלת אודות הטיפולים.

JAMA Dermatol, Jan 10, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • ארבעה מכל עשרה אנשים ברחבי העולם סובלים מסבוריאה דרמטיטיס (JAMA Dermatology)

    ארבעה מכל עשרה אנשים ברחבי העולם סובלים מסבוריאה דרמטיטיס (JAMA Dermatology)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Dermatology עולה כי סבוריאה דרמטיטיס (Seborrheic Dermatitis) פוגעת בכ-4% מכלל האוכלוסייה, עם הבדלים משמעותיים בין קבוצות גיל, אוכלוסיות ואזורים שונים, עם שכיחות גבוהה יותר במבוגרים לעומת ילדים. החוקרים השלימו מטה-אנליזה שכללה 121 מחקרים עם למעלה מ-1.2 מיליון מטופלים עם אבחנה של סבוריאה דרמטיטיס על-ידי רופא. המחקרים שנכללו בסקירה הנרחבת […]

  • האם בדיקה גנטית יכולה לנבא תגובה ל-Semaglutide? (מתוך כנס ה-ADA)

    האם בדיקה גנטית יכולה לנבא תגובה ל-Semaglutide? (מתוך כנס ה-ADA)

    מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-ADA (או American Diabetes Association) עולה כי בדיקה גנטית לזיהוי נטייה להפרעה בשובע לאחר ארוחה (Abnormal Postprandial Satiety) עשויה לסייע בחיזוי טיב התגובה לטיפול ב-Semaglutide, אם כי לא הודגם קשר דומה עם הטיפול בתכשיר אחר מאותה משפחה. הבדיקה הינה חלק מהפורטפוליו של MyPhenome Obesity Phenotyping Portfolio של חברת […]

  • האם טיפול ב-Semaglutide מעלה את הסיכון ל-NAION? (מתוך JAMA Ophthalmol)

    האם טיפול ב-Semaglutide מעלה את הסיכון ל-NAION? (מתוך JAMA Ophthalmol)

    בחולים עם סוכרת מסוג 2, עודף-משקל או השמנת-יתר, טיפול ב-Semaglutide מלווה בסיכון מוגבר לאבחנה של NAION (או Non-Arteritic Anterior Ischemic Optic Neuropathy), כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Ophthalmology. המחקר הרטרוספקטיבי כלל 16,827 חולים ממרכז Massachusetts Eye and Ear בבוסטון. החוקרים התמקדו ב-710 חולים עם סוכרת מסוג 2 , כולל 194 חולים שקיבלו […]

  • זיהומים מסכני-חיים נדירים בתינוקות שנולדו במועד עם שלפוחיות או פוסטולות (Pediatrics)

    זיהומים מסכני-חיים נדירים בתינוקות שנולדו במועד עם שלפוחיות או פוסטולות (Pediatrics)

    בתינוקות שנולדו במועד וללא חום עם שלפוחיות או פוסטולות קיים סיכון נמוך מאוד לזיהומים מסכני-חיים לאחר שלילת אבחנה אפשרית של זיהום בנגיף HSV (או Herpes Simplex Virus), כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Pediatrics. החוקרים בחנו את הרשומות הרפואיות הממוחשבות של תינוקות בגיל עד 60 ימים עבורם הוזמן ייעוץ רופא עור בשישה מרכזים […]

  • אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אלופציה אראטה, הפרעת שיער אוטואימונית לא צלקתית, הינה בעלת שיעור היארעות של עד כ-2% במהלך החיים ועלולה להשפיע על תחומים פסיכולוגיים, רגשיים וחברתיים. יהונתן ניסן משתף את מאמר העוסק בהפרעה מה- U.S. Pharmacist, בהמלצתו של פרופ’ שוורצברג.

  • תכשירים אנטי-פסיכוטיים מסוימים מלווים בסיכון מוגבר לדלקת ריאות (JAMA Psychiatry)

    תכשירים אנטי-פסיכוטיים מסוימים מלווים בסיכון מוגבר לדלקת ריאות (JAMA Psychiatry)

    טיפול במינון גבוה של תרופות אנטי-פסיכוטיות, בפרט Quetiapine, Clozapine ו-Olanzapine, מלווה בסיכון מוגבר לדלקת ריאות בחולים עם סכיזופרניה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Psychiatry. טיפול מונותרפי בתכשירים עם עומס אנטי-כולינרגי גבוה גם מעלה את הסיכון לדלקת ריאות. החוקרים התבססו על מספר מאגרי נתונים ארציים ובחנו את הנתונים אודות חולים שטופלו בשל סכיזופרניה […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה