ההשפעה של Dapagliflozin על הפרעות קצב חדריות באי ספיקת לב (Eur Heart J)

לב אי ספיקה
 Dapagliflozin הפחית את הסיכון להפרעת קצב חדרית, דום לב או מוות פתאומי כשניתן כתוספת לטיפול באי ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד, כך עולה ממחקר שפורסם ב-European Heart Journal

Dapagliflozin הפחית את הסיכון לכל הפרעת קצב חדרית חמורה, דום לב או מוות פתאומי כאשר ניתן בנוסף לטיפול הקונבנציונלי בחולים עם אי ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל (HFrEF), כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-European Heart Journal.

מחקרים שבוצעו לאחרונה הראו כי מעכבי סודיום-גלוקוז קוטרנספורטר 2 (SGLT2), משפחת התרופות אליה שייכת התרופה, מפחיתים הן את שיעור ההחמרות של אי ספיקת הלב והן של מוות מסיבות קרדיווסקולריות בחולים עם אי ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד.

הפרעות קצב חדריות הן מצב שכיח באוכלוסיית חולים זו והיא אחת מגורמי המוות המרכזיים עבורם, כפי שניתן לראות בחשיבות של דפיברילטורים מושתלים (ICDs) בחולים אלו למניעת מוות פתאומי.

המחקר, שהיה ניתוח פוסט-הוק של מחקר ה-DAPA-HF, כלל 4744 מנבדקי המחקר. הפרעת קצב חדרית חמורה דווחה ב-115 (2.4%) נבדקים מתוך כלל המדגם (פרפור חדרים [VF] ב-15 חולים, טכיקרדיה חדרית [VT] ב-86, הפרעות קצב חדריות “אחרות”/טכיאריתמיות חדריות ב-12 חולים, וטורסאה דה-פואה ב-2 חולים), ובסך הכל 206 (41%) מ-500 מקרי המוות הקרדיווסקולריים התרחשו באופן פתאומי. בנוסף, שמונה חולים שרדו מהחייאה לאחר דום לב.

התוצא העיקרי שנבדק במחקר היה תוצא מורכב של כל הפרעת קצב חמורה בחדרי הלב, דום לב או מוות פתאומי. דאפאגליפלוזין הפחיתה את הסיכון לתוצא העקרי ב 21%. (HR 0.79).

מבין המשתתפים שהוקצו ל-dapagliflozin כ-140/2373 חולים (5.9%) פיתחו את התוצא המרוכב, בהשוואה ל-175/2371 חולים (7.4%) בקבוצת הפלצבו (P = 0.037), וההשפעה הייתה עקבית בכל אחד מהרכיבים של התוצא המרוכב.

למחקר

 2021 Sep 21; 42(36): 3727–3738.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה