משפחה

טיפול בנוגדי-דיכאון אינו פוגע ביעילות ובטיחות וויגובי להפחתת משקל (Obesity)

סכרת

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Obesity עולה כי במבוגרים עם עודף-משקל או השמנת-יתר, טיפול ב-Semaglutide (וויגובי) במינון 2.4 מ”ג הוביל לירידה משמעותית קלינית במשקל הגוף, ללא תלות בנטילת טיפול בנוגדי-דיכאון, עם פרופיל תופעות לוואי התואם לידוע ממחקרים קודמים.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את היעילות והבטיחות של וויגובי לטיפול בחולים עם עודף-משקל או השמנת-יתר, אשר נטלו במקביל טיפול בנוגדי-דיכאון.

החוקרים זיהו חולים עם עודף-משקל/השמנת יתר וסוכרת מסוג 2 שלקחו חלק במחקרי STEP (או Semaglutide Treatment Effect for People with obesity). הם לא כללו במחקר חולים עם הפרעת דיכאון מג’ורית חמורה בשנתיים הקודמות או חולים עם מדד PHQ-9 של 15 נקודות ומעלה. המשתתפים סווגו לתתי-קבוצות לפי השימוש בנוגדי-דיכאון.

מדגם המחקר כלל 3,683 משתתפים, מהם 539 נטלו נוגדי-דיכאון בתחילת הדרך.

השינוי הממוצע במשקל הגוף מתחילת המחקר עד לאחר 68 שבועות היה גדול יותר בקרב מטופלים בוויגובי לעומת אלו בזרוע הפלסבו, ללא תלות בנטילת טיפול בנוגדי-דיכאון.

במחקר STEP-1, קרב משתתפים שנטלו נוגדי-דיכאון בתחילת המחקר תועד שינוי ממוצע של 15.7% במשקל הגוף עם וויגובי, לעומת ירידה של 0.2% במשקל הגוף באלו בזרוע הפלסבו. באלו שלא נטלו נוגדי-דיכאון בתחילת המחקר תועדה ירידה של 14.7% במשקל הגוף עם וויגובי, בהשוואה לירידה של 2.8% בקרב אלו שלא נטלו נוגדי-דיכאון. דפוס דומה תועד בקרב משתתפים במחקרי STEP-2, STEP-3 ו-STEP-5.

באשר לבטיחות הטיפול בוויגובי, מהנתונים עולה כי שיעורי תופעות לוואי היו די דומים בין מטופלים בזרוע הטיפול בוויגובי ואלו בזרוע הפלסבו תחת טיפול בנוגדי-דיכאון בתחילת המחקר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי היעילות והבטיחות של וויגובי להפחתת משקל אינן שונות בחולים הנוטלים טיפול בנוגדי-דיכאון.

Obesity, Nov 21, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה