טיפול ב-Isotretinoin יעיל כנגד סבוריאה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ASDS)

מתן Isotretinoin מהווה טיפול יעיל כנגד סבוריאה (Seborrheic Dermatitis) ועשוי לשמש כאפשרות חשובה בארגז הכלים לטיפול בחולים אלו, כך עולה מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Society for Dermatologic Surgery.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סבוריאה דרמטיטית הינה מחלה כרונית עם התלקחויות, בעלות השלכות פסיכו-סוציאליות רבות. טיפול מקומי בתכשירים אנטי-פטרייתיים וקורטיקוסטרואידים מהווה לרוב קו-טיפול ראשון בחולים אלו, אך מדובר בטיפול מסורבל לשימוש יומיומי על משטחי גוף גדולים. Isotretinoin שימש מעבר להתוויות המאושרות לטיפול בסבוריאה מאחר ומפחית ייצור חלב, מתקן קרטיניזציה והינו בעל תכונות נוגדות-דלקת.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית של הספרות הרפואית שכללה נתונים משבעה מחקרים עם 229 חולים עם סבוריאה. שישה מחקרים בחנו טיפול ב- Isotretinoin במינון נמוך של עד 0.5 מ”ג/ק”ג ביום.

כל שבעת המחקרים מצאו כי בחולים שטופלו ב- Isotretinoin, גם במינונים נמוכים, תועד שיפור משמעותי בסבוריאה ובאיכות החיים. בשלושה מחקרים שכללו 104 חולים, ב-45% מהחולים תועדה תגובה מצוינת או מלאה לטיפול ב- Isotretinoin, בעוד שב-51% מהחולים תועד שיפור חלקי.

בהשוואה לטיפול פומי ב-Itraconazole, מתן טיפול אנטי-פטרייתי מקומי או טיפול בתכשירים המכילים חומצה סליצילית, מתן Isotretinoin היה טיפול יעיל יותר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול ב- Isotretinoin, גם במינונים נמוכים מאוד, מהווה טיפול יעיל כנגד סבוריאה דרמטיטית בדרגה בינונית-עד-חמורה, עם פרופיל בטיחות וסבילות טוב. הם מקווים כי ממצאים אלו יסייעו בשילוב Isotretinoin כחלק ממכלול אפשרויות הטיפול התרופתי בחולים אלו.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Society for Dermatologic Surgery

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה