ניסוי פאזה 3 מוצלח לקרם חדש לאטופיק דרמטיטיס (EADV)

קרם Tapinarof יעיל, בטוח ונסבל לטיפול באטופיק דרמטיטיס, כך עולה מהקונגרס השנתי של האקדמיה האירופית לדרמטולוגיה ומחלות מין

קרם Tapinarof יעיל מאוד, בטוח ונסבל היטב לטיפול באטופיק דרמטיטיס במבוגרים, כמו גם בילדים מעל גיל שנתיים, כך עולה מתוצאות שני ניסויים שהוצגו בקונגרס השנתי של האקדמיה האירופית לדרמטולוגיה ומחלות מין (EADV).

היתרון של הקרם החדש, שאושר בשנת 2022 לטיפול בפסוריאזיס פלאק במבוגרים, שהוא ניתן לשימוש ללא הגבלה על משך, היקף או מיקום המריחה, בהשוואה לקורטיקוסטרואידים, שמריחה ארוכת טווח שלהם על אזורי גוף נרחבים נחשבת בעייתית בשל הסכנה לספיגה סיסטמית.

הקרם, Tapinarof 1%, הוא אגוניסט לקולטן לאריל הידרוקרבון (aryl hydrocarbon), והציג בשני ניסויי פאזה 3, ADORING 1 ו- ADORING 2, שהוצגו יחד בפגישה, יתרון יחסי על פני הקרם ללא החומר הפעיל עבור התוצא העיקרי וכל תוצאי המשנה שנבדקו.

כך למשל, ציון 0 או 1 (עור נקי או כמעט נקי) במדד vIGA נצפה ב-45.4% וב-46.4% בשני הניסויים, אך רק ב-13.9% וב-18.0% בזרועות הביקורת (P < .0001 בשני המחקרים).

עבור התוצא המשני של מדד “אזור וחומרת אקזמה” (EASI75), המייצג 75% עור נקי מנגעים, שיעורי התגובה היו 55.8% ו-59.1% בשני הניסויים, אך רק 22.9% ו-24.1% בזרועות הביקורת בהתאמה (P < .0001 עבור שניהם).

נתוני בטיחות הטיפול ב-tapinarof במחקרים אלה היו עקביים עם הניסיון של טיפול בחומר בפסוריאזיס פלאק. לפי המחקרים שהוצגו, חלה עלייה מתונה בדיווחים על כאבי ראש בתחילת המחקר, אך הם חלפו בהמשך. בנוסף, אירועים הקשורים לזקיקים היו גם כן שכיחים יותר בטיפול בהשוואה לפלצבו, אך שיעור ההפסקות עקב תופעות לוואי, שהיה נמוך בשתי הזרועות, היה נמוך יותר בזרוע הטיפול הפעיל בשני הניסויים.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה