משפחה

עדויות חדשות תומכות ביעילות ממושכת של Rademikibart כנגד אטופיק דרמטיטיס (מתוך הודעת חברת Connect Biopharma)

מתוצאות מחקר חדש עולות עדויות התומכות ביעילות ארוכת-טווח של Rademikibart כנגד אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה, כך על-פי הודעה לעיתונות מטעם חברת Connect Biopharma.

המחקר הקליני כלל שני שלבים; בשלב הראשון, 255 חולים חולקו באקראי לקבלת Rademikibart במינון 300 מ”ג או פלסבו כל שבועיים למשך 16 שבועות. בנוסף, 75 חולים צורפו לחלק הסופי של שלב זה של המחקר. בשלב השני, חולים שהשיגו מדד EASI 50 בשלב הראשון חולקו באקראי לקבלת Rademikibart כל שבועיים או כל ארבעה שבועות, כאשר אלו שלא השיגו תוצא זה נכללו בשלב תווית-פתוחה כל שבועיים. משטר טיפול זה ניתן עד שבוע 52.

מבין החולים שהשיגו IGA 0/1 או EASI 75 לאחר 16 שבועות, 91.9% מאלו בזרוע הטיפול אחת לארבעה שבועות ו-91.7% מאלו בזרוע הטיפול אחת לשבועיים שמרו על תגובה לפי EASI 75 לאחר שבוע 52. יתרה מזאת, 87.2% מהחולים שטופלו אחת לארבעה שבועות ו-76% מאלו שקיבלו את הטיפול אחת לשבועיים שמרו על תגובה לפי מדד IGA של 0/1 (נקי או כמעט נקי), לצד ירידה של לפחות שתי נקודות.

מבין החולים שהשיגו תוצא EASI 50 לאחר 16 שבועות, ב-62.6% מאלו שקיבלו טיפול אחת לארבעה שבועות וב-59.1% מאלו שטופלו אחת לשבועיים תועד מדד IGA של 0/1 וב-84.6% ו-84.8% מהחולים, בהתאמה, תועד EASI 75 לאחר 52 שבועות.

מבין החולים שהשיגו ירידה של לפחות ארבע נקודות בשיא גרד לאחר 16 שבועות, 95.2% מאלו תחת טיפול אחת לארבעה שבועות ו-81.6% מאלו תחת טיפול אחת לשבועיים, שמרו על תוצא זה.

בחולים עם שיפור של לפחות 5 נקודות במדד DLQI (או Dermatology Quality of Life Index) לאחר 16 שבועות, השיפור נותר ב-93.4% וב-90% מהחולים תחת טיפול אחת לשבועיים ואחת לארבעה שבועות, בהתאמה.

בחברת התרופות מרוצים מאוד מתוצאות השלב השני של המחקר, המעידות כי השיפור המשמעותי שתועד לאחר 16 שבועות נותר הן עם טיפול אחת לשבועיים והן עם טיפול אחת לארבעה שבועות. ממצאי המחקר מעידים כי Rademikibart הינו בעל הפוטנציאל הטוב ביותר במשפחה זו ובמידה ויאושר כטיפול אחת לארבעה שבועות, אזי התכשיר עשוי להציע לחולים עם אטופיק דרמטיטיס אפשרות טיפול יעילה מאוד הניתן בתדירות פחותה משמעותית מזו של הטיפולים המאושרים לשימוש כיום.

מתוך הודעת חברת Connect Biopharma

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה