מתן Misoprostol לבדו יעיל מאוד להפסקת היריון (JAMA Netw Open)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Network Open מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי מתן Misoprostol בלבד, ללא התערבות פולשנית, מהווה גישה יעילה להפסקת הריון, כאשר כמעט בכל הנשים שנטלו את הטיפול התרופתי תועדה הפלה מלאה ללא צורך בהתערבות נוספת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים רבים אודות המינונים המומלצים ודרכי המתן הטובים ביותר של Misoprostol. במחקר SAFE (או Studying Accompaniment Feasibility and Effectiveness), מחקר עוקבה פרוספקטיבי, תצפיתי, שכלל 637 נשים שהתקשרו לקו החם להפלה בטוחה וקבוצות נלוות שסיפקו ייעוץ בנושא הפלה בארגנטינה, ניגריה ודרום-מזרח אסיה. כל המשתתפות השלימו סקרים בתחילת המחקר ולאורך המעקב.

התוצא העיקרי היה יעילות טיפול ב- Misoprostolלבדו, אשר הוגדרה כדיווח-עצמי על הפלה מלאה ללא התערבות פולשנית  לאחר שבוע ושלושה שבועות מנטילת Misoprostol. תוצאים משניים כללו את בטיחות Misoprostol בלבד כפי שנקבע לפי דיווח עצמי על דימום כבד, כאב, חום או הפרשות המעידים על סיבוכים אפשריים.

לאורך מעקב חציוני של 22 ימים מנטילת Misoprostol, שיעורי הפלה מלאה ללא התערבות פולשנית עמדו על 98.1%.

שש נשים דיווחו על תופעות לוואי אפשריות, כאשר התופעות הנפוצות ביותר כלל בחילות (52.6%), חום (36.4%) ושלשול (28.4%). מרבית הנשים חוו דימום במשך חציון של ארבעה ימים, רובן פלטו את ההיריון בתוך חציון של 12 שעות מנטילת הטיפול ב- Misoprostol.

ממצאי המחקר תומכים בפרוטוקול טיפול המבוסס על Misoprostol בלבד להפסקת הריון ויש להם חשיבות גדולה במיוחד לאור השינויים בחקיקה בנוגע להפלות ברחבי העולם בימים אלו.

JAMA Netw Open, Oct 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה